Decyzja zapadła - Microbus będzie produkowany w Hanowerze. Przedsiębiorstwo i Rada Zakładowa podpisali 11 czerwca 2002, w obecności kilku tysięcy pracowników, porozumienie dotyczące budowy nowego modelu samochodu. "Sprawdziliśmy przesłanki ekonomiczne dotyczące produkcji Microbusa w koncernie i doszliśmy do wniosku, że w Hanowerze, na bazie projektu 5000 x 5000 i po gruntownej reorganizacji zakładu produkcyjnego, będą istniały odpowiednie warunki do rozpoczęcia produkcji" - powiedział prezes Zarządu Volkswagen AG, dr Bernd Pischetsrieder odwiedzając zakład w Stocken.
"To wielki dzień dla Hanoweru. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe stoi u progu nowej ery" - oznajmił rzecznik Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe, Bernd Wiedemann.
Pozytywna decyzja oznacza 1500 nowych miejsc pracy dla zakładu w Hanowerze. Powstaną one w ramach wyjątkowego na skalę całego kraju modelu taryfowego 5000 x 5000. Skrót ten oznacza, że Volkswagen AG zatrudni łącznie 5000 pracowników z wynagrodzeniem 5000 DM brutto (2556 Euro). Decyzja o stworzeniu 3500 nowych miejsc pracy związanych z produkcją minivana w zakładzie w Wolfsburgu zapadła już w zeszłym roku. "Załoga wspaniale walczyła o ten samochód. Teraz nasze wysiłki zostały nagrodzone" - powiedział przewodniczący Rady Zakładowej Volkswagen Samochody Użytkowe - Gunter Lenz. "Decyzja ta świadczy o tym, że zakład w Hanowerze w porównaniu z innymi zakładami produkcyjnymi VW na świecie jest w pełni konkurencyjny."
Bernd Wiedemann podziękował Zarządowi Volkswagen AG za zaufanie pokładane w marce Volkswagen Samochody Użytkowe. "Decyzja ta stanowi duże wyzwanie, które chętnie podejmujemy" - oświadczył Wiedemann.
Decydując o produkcji Microbusa Volkswagen zwraca się w kierunku nowego segmentu pojazdów łączących w sobie wyjątkową stylistykę i wysoką funkcjonalność z komfortem limuzyny. "Dzięki Microbusowi wraca do Hanoweru po 50 latach, kiedy to z taśmy produkcyjnej zjechał pierwszy VW bus, fragment wielkiej legendy. VW bus jest nie tylko środkiem transportu, lecz ciągle jeszcze budzącym emocje obiektem kultu.
Reakcja publiczności na targach i wyniki badań rynkowych pokazują już dzisiaj, że wygląd Microbusa budzi spontaniczny zachwyt i że będzie on nawiązywał do sukcesów tamtego modelu" - podkreślił dr Pischetsrieder. Po raz pierwszy Microbus został przedstawiony jako pojazd studyjny na Motor Show w Detroit (USA). Prezentowano go także na targach w Tokio, Genewie i Frankfurcie. Microbus został zaprojektowany w kalifornijskim studio projektowym.