25 czerwca 2002 roku koncern Volkswagen świętował szczególny rekord produkcyjny. W obecności Prezesa Zarządu Volkswagen AG, dr Bernda Pischetsriedera oraz Wiceprzewodniczącego Rady Zakładowej Koncernu, Bernda Sudholta, z taśmy produkcyjnej zakładu w Wolfsburgu zjechał 21.517.415-ty Golf. Tym samym pobity został rekord należący dotychczas do legendarnego Garbusa, który nadal produkowany jest w VW de Mexico. W uroczystej ceremonii udział wzięli, obok przedstawicieli świata polityki, także inni członkowie Zarządu Volkswagen AG i marki Volkswagen, Rady Zakładowej oraz pracownicy z działu produkcji Golfa.
Rekordowy pojazd, Golf V5 Highline w kolorze srebrnym Reflex metalik, o mocy 125 kW (170 KM), z 5-biegową przekładnią i bardzo bogatym wyposażeniem obejmującym między innymi: elektroniczną klimatyzację i asystenta parkowania, został przekazany klientowi z Hamburga. W swoim przemówieniu dr Folker Weiflgeber, członek Zarządu Volkswagen AG, podkreślił, że Golf jest dla wszystkich symbolem wytrzymałości, dynamiki i doskonałej techniki. "Jest to dzieło funkcjonalnej dyscypliny, pracy na miarę oraz indywidualny samochód dla każdego. W swojej klasie jest on wiodącym modelem i jednocześnie wzorcem". Golf odgrywa także ważną rolę dla poziomu zatrudnienia w koncernie. W sześciu zakładach na świecie przy jego produkcji zatrudnionych jest prawie 40.000 osób. Koncern będzie kontynuował udaną historię Golfa i dołoży wszelkich starań, aby umocnić i rozbudować doskonałą pozycję rynkową tego modelu - podkreślił Zarząd VW.
Sudholt w swoim przemówieniu określił karierę Golfa jako fantastyczne osiągnięcie pracowników Volkswagena na całym świecie. "Pełna sukcesów historia Golfa będzie kontynuowana i pozostanie on w dalszym ciągu wzorcem, do którego dążyć będą inni producenci. Rada Zakładowa i Międzynarodowy Związek Zawodowy Pracowników Przemysłu Metalowego IG Metali dołożą wszelkich starań, aby także w przyszłości Golf pozostał symbolem socjalnej odpowiedzialności i bezpiecznych miejsc pracy" - powiedział Sudholt.
Dzienna produkcja Golfa w sześciu zakładach na świecie wynosi obecnie przeszło 3.600 sztuk. Zjeżdża on z taśm produkcyjnych zakładów w Wolfsburgu, Mosel, Brukseli, Bratysławie, Uitenhage/RPA i Kurytybie/Brazylia.
W 2001 roku Volkswagen sprzedał łącznie 865.500 samochodów tego modelu, a w pierwszym kwartale 2002 roku 205.600 sztuk. Do najważniejszych rynków w Europie należą, obok Niemiec, Włochy, Francja i Wielka Brytania. Najważniejszymi rynkami zbytu dla Golfa poza Europą są USA, Japonia i RPA.
Oto krótka historia rynkowego sukcesu Golfa.
VW Golf l pojawił się w sprzedaży wiosną 1974 roku. Volkswagen zerwał z tradycją modeli z silnikami montowanymi z tyłu i zaprojektował pojazd niezwykle, jak na owe czasy, nowoczesny. Był to hatchback z kompaktowym nadwoziem, posiadający przedni napad, chłodzony wodą czterocylindrowy silnik montowany poprzecznie, zawieszenie przednie z kolumnami McPhersona i sprężynami śrubowymi oraz oś tylną z belką skrętną. Nowy model został powitany entuzjastycznie. Sylwetka hatchbacka okazała się bardziej praktyczna od popularnego "Garbusa" - dostępna była wersja czterodrzwiowa, a pojazd był szybszy i bardziej bezpieczny. W roku 1976 przedstawiony został model GTI. W krótkim czasie stał się on samochodem kultowym, a wokół całej rodziny Golfa wytworzył się klimat fascynacji, który nasilił się po prezentacji (w tym samym roku) modelu VW Golf Diesel - pierwszego małego samochodu osobowego z silnikiem wysokoprężnym. W ciągu dziewięciu lat obecności na rynku VW Golf l wyprodukowany został w ilości 6.799.900 egzemplarzy.
Sprzedaż VW Golfa II rozpoczęła się w sierpniu 1983 roku. Miał on szerszy w porównaniu z VW Golfem l rozstaw osi i większą przestrzeń bagażową. Nowa oś tylna z wahaczem skrętnym ułatwiała prowadzenie pojazdu i zapewniała większy komfort jazdy. Oferta silników dla tego modelu obejmowała jednostki o pojemności od 1,3 l. do 1,8 l., w tym silnik diesla z turbodoładowaniem. Pozycję lidera zachował model GTI. Ofertę silników poszerzono później o silnik 118 kW (160 KM). Szczególnie mocną jednostkę napędową zamontowano w Golfie z napędem Syncro -154 kW (210 KM). W ciągu ośmiu lat produkcji Golfa II z taśm montażowych zjechało aż 6.301.000 sztuk.
W sierpniu 1991 roku przyszła kolej na Volkswagena Golfa III. Owalne reflektory i zaokrąglona linia całkowicie zmieniły wygląd pojazdu, którego charakter był teraz znacznie bliższy samochodom o większych gabarytach. W specjalnych crash testach VW Golf III wypadł znakomicie, a jeszcze lepsze wyniki osiągnął po wyposażeniu go w sierpniu 1992 w poduszki powietrzne dla kierowcy i siedzącego obok niego pasażera. Wśród bogatej oferty silników największe zainteresowanie wzbudzał Golf VR6, posiadający zamontowany poprzecznie silnik sześciocylindrowy o bardziej zwartej budowie. Zapoczątkował on nowy trend w klasie samochodów kompaktowych. Od 1993 roku można już było kupić VW Golfa III z napędem Syncro. Równocześnie przedstawiono nowy silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Dl). W sierpniu światło dzienne ujrzał VW Golf III Cabriolet, natomiast w miesiąc później pojawił się Golf Variant, czyli wersja kombi. VW Golf III produkowany był przez sześć lat. W tym czasie sprzedano 4.834.800 egzemplarzy tego samochodu.
Latem 1997 roku odbyła się premiera Golfa najnowszej generacji. Samochód ten ma całkowicie ocynkowane nadwozie objęte 12-letnią gwarancją. Usztywniona, odporna na skręcanie struktura wewnętrzna pojazdu pozwoliła na wysmuklenie nadwozia i zmniejszenie szczelin w miejscach połączeń. Wybór jednostek napędowych jest w VW Golfie IV bardzo duży. VW Golf IV dostępny jest także (od lipca 1998) z nowym napędem na cztery koła - 4 MOTION. Na początku roku 1998 wprowadzono wersję Cabrio ze składanym dachem. Dla dopełnienia oferty różnych wersji nadwozia, w maju 1999 zaprezentowano nowy model kombi, o nazwie Golf IV Variant.