Tym razem niezależni eksperci Euro NCAP nagrodzili, montowany seryjnie w nowym Golfie, zoptymalizowany system zagłówków (w skrócie zwany WOKS). Nadwyrężenie okolic szyi i karku podczas wypadków nosi międzynarodową nazwę „whiplash syndrom”. Opracowując WOKS Volkswagen stworzył kompleksowy system znacznie zmniejszający ryzyko urazu w przypadku najechania jednego pojazdu na drugi. Dzięki dokładnie zdefiniowanej prędkości hamowania tułowia i głowy udało się uzyskać doskonałe działanie minimalizujące urazy.
Istotną rolę odgrywają specjalne kontury zagłówka i oparcia oraz twardość zastosowanych pianek. Kształt zagłówka został zgłoszony przez Volkswagena o opatentowania. Dużą zaletą tego zoptymalizowanego pod względem geometrycznym i dynamicznym systemu jest fakt, że uzyskano stopień ochrony, który podczas testów znacznie przekroczył wartości biomechaniczne wielu systemów aktywnych.
Już pod koniec października potwierdzona została czołowa pozycja, jaką zajmuje nowy Golf w kwestiach bezpieczeństwa. Uzyskał on 36 z 37 możliwych punktów i otrzymał pięć gwiazdek za ochronę pasażerów. Euro NCAP (European New Car Assessment Program) jest stowarzyszeniem testującym regularnie od 1997 roku samochody pod względem bezpieczeństwa wynikającego z ich konstrukcji. W jego skład wchodzą przedstawiciele europejskich ministerstw transportu, automobilklubów i firm ubezpieczeniowych.