„Bo męska rzecz być daleko, a kobieca wiernie czekać - jak śpiewała onegdaj Alicja Majewska w przypadku Scirocco się nie sprawdza. Męska rzecz być blisko, jak najbliżej - a kobieca tym bardziej. Czego Państwu serdecznie życzę. Zapraszam do świata Volkswagena.” - powiedział dr Jerzy Krężlewski, dyrektor Marketingu i PR marki Volkswagen, podczas wczorajszej ceremonii wręczenia statuetek. „Wyróżnienie to jest ukoronowaniem sukcesów sportowych jakie odniósł Scirocco jeszcze przed rynkową premierą oraz bardzo dobrych wyników sprzedaży zarówno w Polsce jak i w Europie.
Wybranie Scirocco najbardziej męskim samochodem 2008 roku jest dowodem na to, że Volkswagen obrał dobrą drogę podczas projektowania i tworzenia tego samochodu.” - dodał J. Krężlewski.
Do plebiscytu „Męska Rzecz 2008” przyjęto 144 zgłoszenia. Zostały one podzielone na 5 kategorii: samochód, hobby i sport, na co dzień, gadżety i elektronika oraz kobieta TVN Turbo. W pierwszym etapie konkursu, po dwudniowych obradach i testach, jury wyłoniło finalistów w każdej z grup. W drugim etapie, przez ponad 5 tygodni, telewidzowie oddawali swoje głosy na produkty, które ich zdaniem spełniają oczekiwania mężczyzn i są najbardziej przez nich pożądane.
Volkswagen Scirocco został zaprezentowany po raz pierwszy w 1974 roku i już dawno zyskał miano auta kultowego. Zaprojektowany przez Georgio Giugaro był przystępnym, przystosowanym do codziennego użytku, a dzięki napędowi na przednią oś - bezpiecznym samochodem sportowym na każdy dzień roku. Do tej właśnie tradycji nawiązuje nowe Scirocco. Wprowadzony do sprzedaży w minionym roku, wciąż wzbudza ogromne zainteresowanie. Oferuje przyjemność z jazdy, atrakcyjny design, supernowoczesne technologie, jak na przykład adaptacyjną regulację zawieszenia (DCC) czy siedmiobiegową przekładnię DSG oraz maksymalne bezpieczeństwo i typową dla każdego Volkswagena przydatność w życiu codziennym. To właśnie te cechy zyskały uznanie jurorów oraz widzów TVN Turbo i zdecydowały o zwycięstwie Scirocco w plebiscycie „Męska Rzecz 2008”.