Co ciekawe, jedyne zmiany, jakie wprowadzono w stosunku do wersji pokazanej w Paryżu to nowe lampy, bardziej przypominające rozwiązanie stosowane w zwykłym Golfie oraz czarna nakładka przedniego spoilera.
GTI szóstej generacji łączy w sobie elementy stylistyczne najlepszych wzorów sprzed lat. Detale takie jak osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz pokrywa komory silnika z profilem w kształcie litery „V” sięgająca aż za reflektory przypomina GTI V. Z kolei czyste, poziome linie jednoznacznie nawiązują do GTI I.
Pod maską znajdzie się 210-konna jednostka benzynowa z turbodoładowaniem. Już przy 1 800 obr./min. silnik będzie rozwijał maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Po 6,9 sekundy Golf osiągnie prędkość 100 km/h. Dopiero przy 240 km/h opory jazdy zrównoważą moc napędu. Średnie zużycie paliwa wyniesie zaledwie 7,5 l/100 km.
Szósty Golf GTI trafi do produkcji seryjnej wiosną 2009.