Benzynowy V6 TSI o pojemności 3-litrów, dzięki wsparciu kompresora, generuje moc 333 KM i moment obrotowy o wartości 440 Nm - wartości porównywalne z silnikiem V8 o pojemności 4.2-litra.
Z kolei towarzyszący mu silnik elektryczny osiągający 52 KM mocy i 300 Nm momentu obrotowego, do prędkości 50 km/h może stanowić jedyne źródło napędu, co oznacza bezszelestną i w pełni wolną od zanieczyszczeń jazdę. Jednak gdy zajdzie potrzeba użycia dużej mocy, wtedy auto zaczyna napędzać duet spalinowo-elektryczny zapewniający moc 374 KM i moment obrotowy na poziomie 550 Nm. W takim układzie Touareg Hybrid może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 6,8 sekundy, co w dużej mierze jest także zasługą nowo opracowanej, 8-stopniowej skrzyni automatycznej, poprzez którą napęd trafia na wszystkie cztery koła.
Efektem wszystkich poczynionych zmian jest średnie zużycia paliwa poniżej 9 l/100 km i emisja CO2 nie przekraczająca wartości 210 g/km. To oznacza, iż Touareg Hybrid spełnia wymogi norm emisji spalin europejskiej Euro 5 i amerykańskiej ULEV2. Warto też dodać, że mający zadebiutować w 2010 roku hybrydowy SUV Volkswagena będzie pierwszym na świecie mogącym pociągnąć za sobą ciężar do 3,5 tony.