„Volkswagen już 1989 roku zaprezentował swoje pierwsze hybrydowe auto, zbudowane na bazie Golfa drugiej generacji. W bieżącym roku dziennikarze mieli okazję testować hybrydowego Touarega. Jednak technologie te są na razie nieosiągalne dla wielu kupujących ze względu na wysoką cenę. Volkswagen zdecydował się wprowadzić do oferty samochody BlueMotion. Są to niezwykle oszczędne, a zarazem tylko nieznacznie droższe odmiany najbardziej popularnych modeli zasilanych silnikami wysokoprężnymi. Przedstawiony w ubiegłym roku na paryskim salonie Golf BlueMotion szóstej generacji w momencie prezentacji był najoszczędniejszym samochodem w klasie. Oferowany obecnie Passat BlueMotion zużywa zaledwie 4,9 litra paliwa na 100 km, co pozwala przejechać bez tankowania ponad 1400 km. Wartości te przekonują do samochodów z serii BlueMotion zarówno kierowców dbających o środowisko, jak i tych którzy cenią sobie przede wszystkim niskie zużycie paliwa.
Volkswagen przykłada dużą uwagę do ochrony środowiska. Serią BlueMotion udowodnił, że troska o środowisko i przyjemność z jazdy mogą iść ze sobą w parze. Liczymy na zainteresowanie tymi samochodami klientów także w Polsce, dlatego od 2 lutego wprowadziliśmy do oferty modele BlueMotion w naszym kraju” – powiedział Karol Obiegły, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.
Od grudnia 2008 roku podstawową jednostką wysokoprężną w Passacie jest silnik, oparty na technologii Common Rail, o pojemności dwóch litrów i mocy 81 kW/110 KM. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych od 1.500 do 2.500 obr./min. Zużycie paliwa dla Passata w wersji sedan wynosi 5,5 litra (Passat Variant: 5,6 litra). Silnik ten może być połączony ze wszystkimi standardami wyposażenia. Cena wyjściowa dla wersji Trendline to 86.690 zł.
Na początku lutego do oferty dołączył Passat w wersji BlueMotion, wykorzystujący ten nowy silnik diesla. Samochód dodatkowo będzie wyposażony w system Start – Stop, wyjątkowo skuteczny w ruchu miejskim. Innymi nowymi rozwiązaniami technicznymi w tym najoszczędniejszym Passacie w historii są: modyfikacja przekładni, polegająca na wydłużeniu biegów, zastosowanie opon „Super-Rowi”, które charakteryzują się zmniejszonym oporem toczenia, oraz bardzo lekkie koła ze stali kształtowanej metodą Flow-Forming. Grubość materiału tych obręczy jest w niektórych miejscach znacznie zredukowana, co wpływa na zmniejszenie masy. Dzięki połączeniu tych elementów nowy Passat BlueMotion zużywa zaledwie 4,9 litra paliwa na 100 km, jest to o 0,6 litra mniej od standardowej wersji. Pozwala to tej dużej limuzynie przejechać na jednym zbiorniku ponad 1400 km. Samochód emituje tylko 128 g CO2 na kilometr.
Passat BlueMotion dostępny jest w Polsce w trzech wariantach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Wszystkie te modele posiadają naturalnie filtr cząsteczek stałych. Cena wyjściowa Passata BlueMotion w wersji Trendline to 88.690 zł.
W ofercie dostępne są również Jetta BlueMotion oraz Golf Variant BlueMotion. Samochody wyposażone są w silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM z filtrem cząstek stałych. W porównaniu ze standardowymi wersjami posiadają zmodyfikowane oprogramowanie silnika, wydłużone biegi, komputer pokładowy informujący o optymalnym biegu, opony ograniczające opory toczenia oraz zmodyfikowane elementy podwozia. Zarówno Jetta jak i Golf Variant BlueMotion zużywają w cyklu mieszanym zaledwie 4,6 litra paliwa na 100 km.
Wiosną do ekologicznej rodziny Volkswagena dołączy Golf BlueMotion szóstej generacji. Samochód ten w momencie prezentacji był najoszczędniejszym w klasie. Zużywa zaledwie 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów i jako pierwsze auto w segmencie Golfa, przekroczył magiczną granicę 4 litrów. Obniżona została także emisja dwutlenku węgla – do 99 g/km, co jest również najlepszą wartością w klasie. Golf BlueMotion będzie napędzany nowym, cichym i mocnym silnikiem z turbosprężarką i systemem Common Rail..