Rok 2003 rozpocznie się obiecująco dla wszystkich miłośników kabrioletów - w pierwszym kwartale na europejskim rynku pojawi się New Beetle Cabriolet. Ten nowy model będzie kontynuował tradycję najpopularniejszych czteroosobowych kabrioletów na świecie: Golfa i Garbusa.
New Beetle Cabriolet ze swoją niepowtarzalną stylistyką może stać się symbolem nie związanej ze statusem majątkowym radości życia. Interpretuje on w nowy, świeży sposób pozytywne emocje, jakie budził Garbus w wersji otwartej - pierwszy ponadklasowy model w historii Volkswagena. Wartości emocjonalne oraz właściwości techniczne nowego New Beetle przemawiają do tych, dla których podróż kabrioletem staje się manifestacją ich nastawienia do życia.
Pod względem rozwiązań technicznych New Beetle Cabriolet z wyjątkowo sztywnym nadwoziem, pełnowartościowymi miejscami siedzącymi z tyłu, wysuwającą się automatycznie w razie wypadku osłoną zabezpieczającą pasażerów przed skutkami dachowania, składanym dachem z ogrzewaną tylną szybą ze szkła i - dostępną jako opcja - sześciobiegową przekładnią automatyczną pokazuje, jak niezwykle bezpieczny, wygodny i użyteczny może być pozornie "lifestylowy" samochód.
Lakiery specjalnie stworzone dla New Beetle Cabriolet dodają kolorów codziennemu życiu. Już nazwy niektórych z nich - Aquarius Blue, Mellow Yellow i Harvest Moon świadczą o tym, jak bardzo twórcy tego modelu zadbali o to, aby budził on pozytywne emocje. New Beetle Cabriolet będzie dostępny na niemieckim rynku z trzema silnikami benzynowymi i z silnikiem TDI o mocy od 55 kW / 75 KM do 85 kW / 115 KM. Model z najmocniejszym silnikiem może być wyposażony na życzenie w sześciobiegową przekładnię automatyczną (z funkcją tiptronic).
Warto zwrócić uwagę na rozwiązanie konstrukcyjne oraz sposób otwierania i zamykania trójwarstwowego, tekstylnego dachu. Podobnie jak w Garbusie, składany dach "softtop" po otwarciu znajduje się w miejscu, w którym powinien być tylny słupek, co stanowi reminiscencję historycznego kabrioletu. Dzięki wyjątkowo dokładnemu ułożeniu fałd, złożony dach jest znacznie niższy, niż w tradycyjnych kabrioletach.
Dach składa się ręcznie lub za pomocą systemu elektrohydraulicznego. Po naciśnięciu odpowiedniego przycisku otwieranie i zamykanie dachu trwa 13 sekund. Dzięki zastosowaniu listwy ozdobnej uzyskano szlachetne przejście między nadwoziem, dachem i oknami bocznymi.
Automatycznie wysuwająca się osłona chroniąca pasażerów przed skutkami dachowania została harmonijnie wkomponowana w sylwetkę kabrioletu. Mechanizm ten umieszczony jest za oparciem tylnej kanapy. Odpowiednie czujniki wysyłają w przypadku niebezpieczeństwa dachowania sygnał do systemu zabezpieczającego, powodując wysunięcie się dwóch profili ochronnych. Profile te wraz ze wzmocnioną ramą przedniej szyby zapewniają bezpieczeństwo siedzącym w aucie pasażerom. Uzupełnienie elementów wyposażenia gwarantującego bezpieczeństwo bierne, do których należą między innymi przednie i boczne poduszki powietrzne oraz przystosowane specjalnie do kabrioletów, pochłaniające energię wzmocnienia boczne, stanowią elementy systemu bezpieczeństwa aktywnego: ABS i ESP.