...kolejne wcielenie Golfa to raczej stylistyczna ewolucja, niż rewolucja.
To, co najważniejsze znajdzie się jednak pod nadwoziem i będzie rewolucją na miarę Focusa, który w 1998 roku zastąpił wysłużonego Escorta. Inżynierowie uczynią nowy model lżejszym od obecnej generacji, stosując lekkie panele nadwozia oraz silniki benzynowe i wysokoprężne o mniejszej pojemności. W ofercie dostępna będzie także wydajna przekładnia dwusprzęgłowa DSG, która w topowych wersjach, takich jak GTI, będzie miała siedem przełożeń.
Volkswagen zaprezentuje również wersję hybrydową, pod maską której znajdzie się 1.5-litrowy Diesel wspomagany przez trzy kompaktowe silniki elektryczne. W rezultacie, hybrydowy Golf będzie niemal dwukrotnie oszczędniejszy od wersji z silnikiem 2.0 TDI.
Co więcej, w planach jest wersja z silnikiem HCCI, który charakteryzuje się wydajnością jednostki wysokoprężnej i wysokoobrotową naturą motoru benzynowego.