Szef koncernu, prof. dr Martin Winterkorn powiedział: „Łącząc konsekwentnie dostosowane do wymagań naszych czasów design i technologie stworzyliśmy Polo, które przenosi wyjątkową koncepcję Golfa do segmentu mniejszych samochodów.
W ten sposób osiągnęliśmy całkowicie nowy poziom jakości wśród małych aut, dostępny za bardzo przystępną cenę.”
Nowe Polo należy do najbezpieczniejszych samochodów świat
Żaden inny samochód w tej klasie nie sprawia wrażenia równie przemyślanego i wartościowego, jak nowe Polo. Komfort, jakość i bezpieczeństwo nabrały nowego wymiaru. Na jego bezpieczeństwo ma wpływ między innymi lepsza wytrzymałość struktury nadwozia. W obrębie przestrzeni na nogi udało się obniżyć stopień deformacji przy zderzeniu czołowym aż o 50 procent! W przypadku zderzenia bocznego wartość ta została zmniejszona o 20 procent.
Seryjnie bezpiecznie wyposażony
Oferowane w Polsce Polo będzie wyposażone seryjnie w ABS, zestaw poduszek powietrznych o bardzo wysokiej skuteczności, obejmujący także poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową (wbudowane w oparcia przednich foteli), napinacze i ograniczniki siły naprężenia pasów, a także zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa, trzy zagłówki na tylnej kanapie oraz mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych.
Masa w dół, spalanie w dół
Mimo znaczących udoskonaleń we wszystkich dziedzinach udało się obniżyć masę nadwozia nowego Polo o 7,5 procent. Dzięki zastosowaniu nowych silników TDI i TSI oraz 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni DSG uzyskano także znaczną redukcję spalania i emisji CO2.
Nowy silnik 1.2 TSI - czterocylindrowa jednostka napędowa doładowywana turbosprężarką z bezpośrednim wtryskiem benzyny uzyskuje moc 77 kW/105 KM i spala zaledwie 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów (129 g/km CO2), czyli o 19 procent mniej, niż silnik o tej mocy stosowany w poprzednim modelu.
W pierwszym roku obecności na rynku nowe Polo dostępne będzie z siedmioma silnikami – czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi – o spektrum mocy od 44 kW/60 KM do 77 kW/105 KM. Pięć z tych silników jest całkowicie nowych lub po raz pierwszy oferowanych w nowym Polo.
Do nowych silników należą wszystkie trzy silniki wysokoprężne (turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem). Dzięki wtryskowi Common-Rail, zastosowanemu po raz pierwszy w Polo, pracują one bardzo efektywnie i komfortowo. O tym, jaki potencjał tkwi w nowych silnikach TDI, pokazuje Polo z jednostką 1.6 TDI o mocy 66 kW/90 KM - w połączeniu z pakietem BlueMotion spala średnio 3,8 litra na 100 kilometrów i emituje 96 g/km CO2. Wynik ten czyni nowe Polo najoszczędniejszym i najczystszym pięcioosobowym samochodem z silnikiem wysokoprężnym na świecie. Pakiet BlueMotion może być połączony z każdym z trzech wariantów wyposażenia, dostępnych dla Polo: podstawowym Trendline, Comfortline i ekskluzywnym Highline.
Indywidualnie dobierane rozwiązania hightech
Dla nowego Polo, jako wyposażenie dodatkowe, oferowane są takie rozwiązania, jak statyczne światła doświetlające pobocze zintegrowane z reflektorami przeciwmgielnymi, światła do jazdy w dzień (seryjnie w Comfortline i Highline), kurtyny powietrzne - system poduszek powietrznych chroniących głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, radio i system radionawigacyjny czy wbudowane urządzenie głośnomówiące. Wkrótce możliwość wyboru indywidualnego wyposażenia dodatkowego zostanie poszerzona o rozsuwany i podnoszony panoramiczny dach oraz reflektory biksenonowe.
Start pod koniec czerwca
Produkcja Polo rozpocznie się już pod koniec marca 2009 r, początkowo tylko wersji czterodrzwiowej. Wprowadzenie na rynek ulepszonej i unowocześnionej wersji samochodu, który znalazł przeszło milion nabywców, rozpocznie się w Niemczech w ostatnim tygodniu czerwca. W Polsce samochód będzie dostępny na początku września.