...poprzednie dwie generacje sportowego Golfa. Teraz pod maską znajdzie się zmodyfikowana wersja 2.0-litrowej, czterocylindrowej, turbodoładowanej jednostki z wersji GTI. Większa turbosprężarka oraz zmiany w oprogramowaniu jednostki sterującej pracą silnika pozwolą na wykrzesanie z motoru mocy około 270 KM, co przy masie auta porównywalnej z lekką wersją GTI powinno zapewnić rewelacyjne osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmie 5 sekund – to o 1,5 sekundy szybciej od poprzedniego Golfa R32 i zaledwie kilka dziesiątych sekundy wolniej od BMW M3! Prędkość maksymalna zostanie tradycyjnie ograniczona do 250 km/h.
Podobna jednostka napędowa znajdzie się również pod maską topowego Scirocco, który został zaprezentowany w wersji koncepcyjnej podczas zeszłorocznego Bologna Motor Show.
Napęd przenoszony będzie na wszystkie cztery koła za pośrednictwem standardowej, sześciobiegowej przekładni manualnej lub dwusprzęgłowej skrzyni DSG.
Samochód będzie charakteryzował się także specjalnym pakietem ospoilerowania z diodami LED w reflektorach, wydatnymi nadkolami oraz potężnym układem wydechowym o basowym brzmieniu.
Golf GTI-R zadebiutuje w tym roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.