...jest średnią ważoną ocen uzyskanych w czterech kategoriach. W najnowszej klasyfikacji EuroNCAP uwzględniane są wszystkie systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, które zastosowano w danym pojeździe. Przedtem takie systemy, jak na przykład elektroniczny program kontroli stabilności jazdy ESP, nie były brane pod uwagę.
Aby otrzymać pięć gwiazdek, od lutego 2009 roku samochód musi uzyskać ustaloną - minimalną ilość punktów we wszystkich czterech kategoriach (ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych, wspomagające systemy bezpieczeństwa) oraz w punktacji ogólnej. Według dotychczasowej, stosowanej od 1997 roku procedury oceniano tylko zderzenie czołowe, zderzenie boczne i ochronę pieszych.
Nowe kryteria uwzględniają także test uderzenia od tyłu, który pozwala na ocenę obciążenia odcinka szyjnego kręgosłupa. Volkswagen zapobiega tego rodzaju urazom stosując w nowym Golfie zagłówki zoptymalizowane pod kątem ochrony kręgosłupa (w skrócie: WOKS). Jak wykazały testy, potencjał minimalizacji urazów przez system zagłówków WOKS znacznie przekracza biomechaniczne wartości pomiarowe licznych systemów aktywnych.
Nowa klasyfikacja EuroNCAP jest bardziej użyteczna dla kierowców. Dzięki stosowanej ocenie przeglądowej klienci mogą szybko sprawdzić bezpieczeństwo danego pojazdu i w prosty sposób porównać je z innymi.
Nowy Volkswagen Golf:
- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 97%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 61%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%