Dostępna na polskim rynku oferta silników do samochodów Golf i Bora została rozszerzona o nowy, benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI – Fuel Stratified Injection).
Silniki FSI, w porównaniu z tradycyjnymi silnikami benzynowymi o zbliżonej mocy i pojemności skokowej, zapewniają mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji szkodliwych substancji. W silnikach tego typu wtrysk paliwa następuje bezpośrednio do komory spalania, co pozwala efektywniej przeprowadzić proces spalania tworzącej się tam mieszanki paliwowo-powietrznej.
Wszystkie wprowadzane obecnie do sprzedaży samochody wyposażone w silniki FSI spełniają normę czystości spalin EU4. Wymogi tej normy staną się obowiązkowe we wszystkich krajach Unii Europejskiej dopiero w 2005 roku.
W silnikach FSI zalecane jest stosowanie lepszych jakościowo wysokooktanowych benzyn. Użycie tego rodzaju paliwa pozwala oczekiwać, że zachowane zostaną właściwe parametry użytkowania samochodu (takie jak moc czy niskie zużycie).
Podstawowe dane techniczne silników FSI:
VW Bora | VW Golf | |
rodzaj silnika: | 4-cylindrowy, benzynowy | 4-cylindrowy, benzynowy |
pojemność: | 1,6 / 1598 cm³ | 1,6 / 1598 cm³ |
moc maksymalna (kW(KM) przy obr/min): | 81 (110) / 5800 | 81 (110) / 5800 |
max. moment obrotowy (Nm przy obr/min): | 155 / 4400 | 155 / 4400 |
średnie zużycie paliwa: | 6,2 – 6,6 l /100 km | 6,2 – 6,6 l /100 km |
zasięg: | 887 km | 887 km |
masa własna: | 1200-1345 kg | 1117-1295 kg |
przyspieszenie 0-100 km: | 11,2 s | 10,6 s |
prędkość maksymalna: | 194 km/h | 194 km/h |