Widać jednak wyraźnie, że całość została przedłużona w okolicach słupka B, co pozwala przypuszczać, iż nowy Passat będzie miał większy rozstaw osi.
Nowa limuzyna niemieckiego producenta będzie też lżejsza od modelu obecnej generacji dzięki zastosowaniu cienkiego i wytrzymałego szkła oraz układu napędu wszystkich kół 4Motion o zmniejszonym tarciu. Inne technologie, jakie prawdopodobnie znajdą się na pokładzie wersji 2012 to system automatycznego parkowania, zaawansowany układ czyszczenia przedniej szyby bez użycia wycieraczek, kamery pomagające w parkowaniu o kącie widzenia 360 stopni czy adaptacyjny tempomat. {AKPIT} Do napędu posłuży, miedzy innymi, 3.0-litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 280 KM i nowa jednostka wysokoprężna rozwijająca aż 300 KM i współpracująca z ośmiobiegową przekładnią DSG. W planach jest także hybrydowa wersja motoru 3.0 V6.