...w Rajdzie Dakar w styczniu, w którym Volkswagen jako pierwszy wygrał rajd samochodami z silnikami wysokoprężnymi, teraz stawia czoła kolejnemu technicznemu wyzwaniu – całodobowemu wyścigowi na najtrudniejszym torze świata.
Oba Scirocco GT24 – CNG z dwulitrowymi silnikami z turbodoładowaniem osiągają moc prawie 300 KM. Oprócz tego zespół fabryczny wystawi do tego klasycznego wyścigu długodystansowego trzy Scirocco GT24 z dwulitrowymi silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem. W ubiegłym roku, jeszcze przed wprowadzeniem nowego Scirocco na rynek, Volkswagen odniósł w tym wyścigu podwójne zwycięstwo w klasie silników dwulitrowych turbo.
”24-godzinny wyścig to doskonała okazja do zaprezentowania doskonałości technologicznych rozwiązań Volkswagena” – wypowiedział się dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen. „Zwycięstwem w swojej klasie Scirocco GT24, już podczas premiery w ubiegłym roku, wykazało swoje mocne strony jako dynamiczne sportowe coupe. W 2009 roku idziemy o krok dalej prezentując dwie różne koncepcje napędu: chcemy udowodnić, że wszystkie rodzaje silników oferowane przez Volkswagena charakteryzują się wysoką efektywnością, dynamiką i niezawodnością. Północna Pętla i 24-godzinny wyścig są idealnym polem testowym dla naszych samochodów.”
Na trudnej Północnej Pętli Volkswagen podda testowi wytrzymałości wersję Scirocco z napędem na CNG (Compressed Natural Gas), skonstruowaną na bazie dwulitrowego silnika benzynowego, który wygrał ten długodystansowy wyścig w ubiegłym roku.
W centrum uwagi inżynierów znalazło się przede wszystkim przygotowanie mieszanki przez silnik wyposażony w turbodoładowanie spalin oraz osiągnięcie równowagi między maksymalną temperaturą spalin a potencjałem turbosprężarki w celu uzyskania optymalnych możliwości jezdnych i mocy. Rezultat to prawie 300 KM mocy i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, przekazywany wyłącznie na przednie koła przez obsługiwaną przełącznikami przy kierownicy sześciobiegową przekładnię DSG.
Nowa generacja silników turbo zasilanych gazem ziemnym wykorzystuje wysoką, wynoszącą około 130 liczbę oktanową, odporność gazu jako paliwa na spalanie stukowe. Dzięki niej samochody zasilane gazem uzyskują dynamikę jazdy, jakiej nie może zapewnić żaden alternatywny napęd. Ponadto gaz ziemny jest wyjątkowo przyjazny dla środowiska a jednocześnie tani. Samochody na ten rodzaj paliwa redukują emisję CO2 średnio o 25 procent w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem benzynowym. Podczas spalania powstaje tylko minimalna ilość cząsteczek sadzy lub drobnego pyłu.
24-godzinny wyścig na Nürburgring 2009 oznacza powrót Scirocco GT24 na miejsce jego niedawnego wielkiego sukcesu. W ubiegłym roku VW Scirocco miał tam swój debiut sportowy jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży seryjnego modelu. Wtedy Jimmy Johansson (S), Florian Gruber (D), Thomas Mutsch (D) i Hans-Joachim Stuck (D) przed ponad 200.000 widzów zagwarantowali mu klasowe zwycięstwo w silnie obsadzonym segmencie dwulitrowych samochodów z turbodoładowaniem (SP3T). Dopełnieniem sukcesu wśród 219 startujących samochodów turystycznych było drugie miejsce Carlosa Sainza (E), Ginela de Villiers (ZA), Dietera Deppinga (D) i Hansa-Joachima Stucka (D).