MotoNews.pl

Passat BlueMotion zwycięzcą Supertestu Ekonomii

Passat BlueMotion zwycięzcą Supertestu Ekonomii05.06.2009
Volkswagen Passat BlueMotion okazał się najoszczędniejszym samochodem wśród uczestników szóstej edycji Supertesu Ekonomii. Samochód na trasie z Warszawy do Władysławowa, liczącej 415 kilometrów, zużył średnio 3,08 l. paliwa na 100 km.

Passat BlueMotion zwyciężył w klasyfikacji generalnej, okazał się także najlepszy w sześciu kategoriach uwzględniających średnią prędkość, masę pojazdu, ilość miejsc w samochodzie, rodzaj paliwa, pojemność silnika oraz maksymalny zasięg.

Supertest Ekonomii ma charakter poznawczy i medialny. Zadaniem uczestników jest pokonanie ustalonej przez organizatora trasy, w określonym czasie, zużywając przy tym jak najmniej paliwa. Inicjatorem imprezy jest Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich. Na starcie tegorocznej edycji Supertestu stanęło 11 samochodów. Początek trasy zaplanowano w Warszawie, zakończenie we Władysławowie. Prowadziła ona po autostradzie, drogach ekspresowych oraz zwykłych drogach wojewódzkich.

Passat BlueMotion zwycięzcą Supertestu Ekonomii 1Kierowcy napotkali na korki, wypadki oraz roboty drogowe. W warunkach normalnego ruchu najbardziej ekonomicznym samochodem okazał się Volkswagen Passat BlueMotion. Samochód na całym odcinku trasy zużył średnio 3,08 l. paliwa na 100 km, pokonując mniejszych i lżejszych konkurentów z różnymi jednostkami napędowymi m.in. Skodę Fabię Green Line 1.4 TDI, Toyotę Yaris 1.4 D4D oraz Fiata Pandę 1.3 JTD.

Ważący 1418 kg Passat BlueMotion był jednym z cięższych samochodów w stawce. Pokonał trasę w czasie 6 godzin i 20 minut ze średnią prędkością 65,5 km/h. Siedemdziesięciolitrowy zbiornik paliwa przy średnim spalaniu 3,08 l./100 km pozwala przejechać bez tankowania 2.272 km. Dzięki tym wartościom Volkswagen Passat BlueMotion zwyciężył również w sześciu kategoriach uwzględniających średnią prędkość, masę pojazdu, ilość miejsc w samochodzie, rodzaj paliwa, pojemność silnika oraz maksymalny zasięg.

Volkswagen Passat BlueMotion wyposażony jest w dwulitrowy silnik TDI o mocy 110 KM. W modelu tym wprowadzono szereg zmian w stosunku do standardowej wersji, które ograniczają zużycie paliwa oraz emisję CO2. Samochód posiada m.in. wyjątkowo skuteczny w ruchu miejskim system Start – Stop, zmodyfikowaną przekładnię biegów, inne oprogramowanie silnika, obniżone zawieszenie, opony charakteryzujące się zmniejszonym oporem toczenia oraz bardzo lekkie koła ze stali kształtowanej metodą Flow-Forming. Grubość materiału tych obręczy jest w niektórych miejscach znacznie zredukowana, co wpływa na zmniejszenie masy. Zmodyfikowano także elementy podwozia ograniczając opór powietrza.

Źródło: Volkswagen
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata