...w europejskich salonach Amarok pojawi się latem. Samochód będzie produkowany w argentyńskich zakładach Volkswagena „Pacheco” niedaleko Buenos Aires. Nazwa Amarok, w języku żyjących w północnej Kanadzie i na Grenlandii Inuitów, oznacza wilka. Wśród tej grupy ludów eskimoskich, wilk uznawany jest za króla pustkowia, symbol siły i wytrzymałości oraz niezawodności i dominacji.
Na głównych rynkach – w Brazylii i Argentynie – nazwa ta łączona jest także fonetycznie ze słowami „kocha kamienie”. W krajach tych pickupy, ze względu na swoją wszechstronność, pełnią rolę samochodów weekendowych oraz użytkowych, dzięki czemu należą do najpopularniejszych pojazdów na rynku. Przydatność do jazdy w terenie i niezawodność Amaroka mają być jednymi z głównych powodów zakupu.
„Ta nazwa doskonale pasuje do cech naszego pickupa, który będzie wyznaczał nowe standardy w swojej klasie. Z najwyższą starannością wybraliśmy nazwę, która będzie brzmiała tak samo na całym świecie. Amarok ma budzić pozytywne skojarzenia na wszystkich ważnych rynkach i od samego początku wykazywać swoją przewagę nad obecną konkurencją” – podkreśla Stephan Schaller, rzecznik Zarządu marki Volkswagen Samochody Używkowe.
Wraz z modelami Caddy, Transporter i Crafter oraz sprzedawanych wyłącznie w Ameryce Południowej Saveiro i T2, szósty model marki Volkswagen Samochody Użytkowe jest znaczącym elementem strategii rozwoju koncernu i oznacza wejście Volkswagena w nowy segment pojazdów. „Wszyscy w Volkswagen Samochody Użytkowe jesteśmy dumni, że stworzyliśmy, będziemy produkować i sprzedawać ten tak niezwykle ważny dla rozwoju całego koncernu samochód, który zgodnie ze strategią, rozszerzy światową ofertę koncernu.” - dodał Schaller.
Zaprojektowany i skonstruowany całkowicie od podstaw Amarok będzie dostępny na początku jako pickup z podwójną kabiną i napędem na wszystkie koła. Później pojawi się wersja z pojedynczą kabiną. Samochód ten oprócz nowoczesnych i niezwykle wytrzymałych rozwiązań technicznych będzie posiadał oszczędne silniki, a jego wygląd zewnętrzny będzie zgodny z aktualnym językiem designu Volkswagena. Model studyjny Amaroka, zaprezentowany na IAA w Hanowerze, pozwolił wyrobić sobie na jego temat odpowiednie wyobrażenie. Jako jednostki napędowe zastosowane zostaną nowoczesne, mocne i jednocześnie oszczędne silniki z turbodoładowaniem (TDI) oraz wtryskiem Common-Rail najnowszej generacji. Zużycie paliwa i emisje substancji szkodliwych Amaroka utrzymane będą na niespotykanym w segmencie pickupów niskim poziomie.
Amarok dostępny będzie wiosną 2010 roku najpierw w Ameryce Południowej i Środkowej, następnie w Rosji i Europie oraz Afryce i Australii.