...„Best Engine” w kategorii 1,0 – 1,4 litra pojemności przyznano silnikowi 1,4 TSI z podwójnym doładowaniem. Nagrody odebrał w Stuttgarcie dr Rüdiger Szengel, szef Działu Rozwoju Silników Benzynowych Volkswagena.
„Można powiedzieć, że stosując technologię TSI montujemy w naszych samochodach silniki przyszłości. Połączenie zredukowanej pojemności skokowej, bezpośredniego wtrysku i inteligentnego doładowania pozwala na uzyskanie doskonałej dynamiki przy jednocześnie niskich wartościach emisji substancji szkodliwych i niewielkim zużycia paliwa.
Zwycięstwo w trzech ważnych kategoriach to wielki komplement dla naszych konstruktorów. Silniki TSI wyznaczają nowe trendy w motoryzacji. Na całym świecie zamontowaliśmy ich już prawie 2,3 miliona” – wyjaśnia dr Rüdiger Szengel.
Doładowywane kompresorem i turbosprężarką jednostki TSI (o mocy 103 kW/140 KM, 110 kW/150 KM, 118 kW/160 KM i 125 kW/170 KM) należą do najbardziej efektywnych silników benzynowych. Tak też oceniło je 65 dziennikarzy z 32 krajów, wchodzących w skład jury „International Engine of the Year”. „Volkswagen nie tylko osiągnął zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, lecz także zdobył tytuł „Zielonego Silnika Roku”. To wyraźny dowód, że przyjemność z jazdy i oszczędność można doskonale połączyć w jednym silniku.” – tak skomentowali swój wybór jurorzy plebiscytu.
Mocne benzynowe jednostki z bezpośrednim wtryskiem montowane są w wielu modelach Volkswagena. Napędzają m.in. takie modele jak Polo, Touran, Passat, Tiguan oraz Eos. Silnik ten zastosowano również w nowym Golfie. Jednostka TSI o mocy 118 kW/160 KM z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową zużywa tylko 6 litrów paliwa na 100 kilometrów. Volkswagen rozszerzył technologię TSI wprowadzając równie oszczędne silniki z jednostopniowym doładowaniem. Najnowszym przykładem jest silnik 1,2 TSI o mocy 77 kW/105 KM, który jeszcze w tym roku będzie zastosowany w nowym Polo.