...wchodzi zoptymalizowana struktura nadwozia, niezwykle skuteczny zestaw pasów i poduszek powietrznych oraz systemy wspierające kierowcę. W ten sposób powstał jeden z najbezpieczniejszych małych samochodów na świecie.
Podczas ostatnich testów europejskiego „New Car Assessment Program” (NCAP) Polo jadące z prędkością 64 km/h, w sposób kontrolowany uderzyło w przeszkodę. Zderzenie to prawie w ogóle nie naruszyło struktury kabiny. Na podstawie niewielkich „obrażeń”, jakie odniosły manekiny umieszczone w Polo, przyznano mu wysoką liczbę punktów w najważniejszych kategoriach: ochrona pasażerów i bezpieczeństwo dzieci. Tak doskonałe wyniki to między innymi zasługa dużej wytrzymałości struktury nadwozia.
Wysoka sztywność karoserii nowego Polo została uzyskana dzięki zastosowaniu, w strukturze bocznej i przestrzeni wokół nóg, stali o najwyższej wytrzymałości. Ponadto z przodu samochodu niezwykle odporny poprzeczny wspornik zderzaka gwarantuje dobry rozdział sił zderzenia.
Równie ważne, jak ochrona pasażerów, jest bezpieczeństwo innych uczestników ruchu. Już na etapie projektowania nowego Polo, do zadań stojących przed konstruktorami włączono wymagania związane z ochroną pieszych. Za przednią osłoną zderzaka wbudowano element o nowym kształcie (tzw. „harfę”), który zapewnia niezbędną przestrzeń ulegającą deformacji i minimalizującą w ten sposób obrażenia nóg potrąconych pieszych.