...ekonomiczne trzydrzwiowe Polo, niezwykle oszczędne wersje BlueMotion Polo (3,3 l/100 km), Golfa (3,8 l/100 km) i Passata (4,4 l/100 km), sportowego Golfa R (270 KM) oraz nową generację Multivana/Californii (T5). Liczne zindywidualizowane modele, jak trzy nowe, dynamiczne wersje R-Line (Golf, Scirocco i Passat CC) oraz pierwszy samochód z nową etykietą Volkswagen Exclusive (Golf Variant) uzupełniają program premier na IAA.
Wspólnym mianownikiem wszystkich nowych Volkswagenów jest maksymalna efektywność. Dotyczy to także napędzanego na wszystkie koła Golfa R oraz dużego T5. Oszczędności w zużyciu paliwa, które udało się uzyskać, nawet przy tych dwóch modelach osiągają ponad 20 procent. Nowe modele Polo, Golfa, Passata, Multivana, Californii oraz pokazywana po raz pierwszy we Frankfurcie pięcioosobowa wersja napędzanego gazem ziemnym Tourana TSI EcoFuel (o zasięgu 670 kilometrów) prezentują relatywnie niedrogie technologie teraźniejszości. Okno na najbliższą przyszłość otwierają natomiast studyjne E-Up! oraz L1.
Światowa premiera 1: studyjny E-Up!
Studyjny E-Up! „zero emisji” opiera się na modułach zapowiadanej na 2011 rok New Small Family. Jednak z długością 3,19 metra jest jeszcze bardziej kompaktowy i pokazuje, jak Volkswagen wyobraża sobie miejskiego specjalistę z 2013 roku z wyłącznie elektrycznym napędem. Nakreślone czystymi liniami nadwozie E-Up! pod względem stylistycznym odzwierciedla nowe DNA designu Volkswagena i posiada cechy, które mogą uczynić z niego auto kultowe.
Już dawno żaden ultrakompaktowy samochód, który nie odwoływał się do mody retro lecz wskazywał nowe drogi, nie miał tak sympatycznego wyglądu i tak ponadczasowej i ponadklasowej jakości. Wewnątrz, ten najmniejszy w historii Volkswagen, zaskakuje niezrealizowanym dotychczas w tej formie wykorzystaniem przestrzeni. W E-Up! może podróżować wygodnie troje dorosłych i jedno dziecko. Na jednym ładowaniu litowo – jonowych baterii można przejechać w mieście 130 kilometrów, nie emitując przy tym żadnych substancji szkodliwych.
Światowa premiera 2: studyjny L1
Koncepcyjny L1 to jedyne w swoim rodzaju auto na świecie. Dzięki nadwoziu z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFK) ten dwuosobowy samochód waży tylko 380 kilogramów. Napędzany jest nowym silnikiem wysokoprężnym Common Rail z turbodoładowaniem (dwucylindrowy TDI) oraz silnikiem elektrycznym. Ze średnim zużyciem 1,49 litra oleju napędowego nadający się doskonale do codziennego użytku i ekstremalnie aerodynamiczny L1 (Cw 0,195) awansuje na pozycję najoszczędniejszego samochodu hybrydowego na świecie. Emisja CO2 rozwijającego prędkość 160 km/h studyjnego auta wynosi zaledwie 39 g/km. Jeżeli L1 wejdzie do produkcji seryjnej w 2013 roku, będzie to debiut całkowicie nowej koncepcji lekkich konstrukcji pojazdów i rozpocznie się nowa era w produkcji samochodów.
Światowa premiera 3: trzydrzwiowe Polo
Volkswagen zaprezentował na IAA najnowsze dziecko w rodzinie Polo: wersję trzydrzwiową. Dzięki drzwiom (dłuższym niż w pięciodrzwiowym nadwoziu), nowemu kształtowi pasa okien bocznych oraz sportowym słupkom C sylwetka tego modelu przypomina coupe. W momencie wprowadzenia na rynek ten wysokiej jakości i bezpieczny trzydrzwiowy samochód będzie dostępny z sześcioma wersjami silników (od 44 kW/60 KM do 77 kW/105 KM) i w trzech wariantach wyposażenia (Trendline, Comfortline, Highline). Najtańszym modelem serii będzie teraz trzydrzwiowe Polo 1.2 Trendline w cenie 40.540 zł.
Światowe premiery 4, 5 i 6: Polo, Golf i Passat w wersjach BlueMotion
Volkswagen nową generacją BlueMotion Polo, Golfa i Passata demonstruje co można osiągnąć, gdy rozsądnie połączy się najlepsze dostępne pod względem technicznym i finansowym technologie naszych czasów. Wszystkie trzy auta świętują światową premierę jako wersje seryjne na IAA. Każdy z tych modeli BlueMotion w swoim segmencie definiuje całkowicie od nowa kwestię zużycia paliwa, emisji CO2 i kosztów. Na przykład Polo BlueMotion (55 kW/75 KM): druga generacja tego trendsettera ze średnim zużyciem paliwa 3,3 litra na 100 kilometrów jest najoszczędniejszym pięcioosobowym samochodem na świecie. 45-litrowy zbiornik pozwala na przejechanie 1.363 kilometrów!
Wizyty na stacjach benzynowych będą rzadkością także dla posiadaczy nowego Golfa BlueMotion (77 kW/105 KM). Dzięki spalaniu wynoszącemu 3,8 litra oleju napędowego (99 g/km CO2) jest to najoszczędniejszy samochód w swojej klasie. Teoretyczny zasięg na jednym baku wynosi w tym przypadku 1.447 kilometrów (zbiornik 55 litrów). Jednak prawdziwym rekordem jest zasięg na pełnym zbiorniku nowego Passata BlueMotion (77 kW/105 KM). Przy średnim zużyciu zaledwie 4,4 litra oleju napędowego (114 g/km CO2) dzięki 70-litrowemu zbiornikowi może on przejechać 1.591 kilometrów! Jak na razie na świecie nie ma żadnego samochodu tej wielkości, który byłby równie oszczędny. Do technologii BlueMotion tych trzech Volkswagenów należy cały pakiet różnych komponentów hightech, takich jak odzysk energii przy hamowaniu (rekuperacja) i system Start-Stop (wyłączanie silnika, np. na czerwonym świetle), a także zindywidualizowane wyposażenie.
Światowa premiera 7: Golf R jako najmocniejszy Golf w historii
Motoryzacyjna pasja zawsze związana była z mocą i osiągami. Światową premierą nowego Golfa R o mocy 199 kW/270 KM Volkswagen udowadnia, że nawet w przypadku samochodów o zdecydowanie sportowym charakterze możliwe jest obniżenie zużycia paliwa. Dowód: poprzednik, Golf R32 (184 kW/250 KM) zużywał 10,7 litra na 100 kilometrów, nowy Golf R dzięki nowoczesnemu silnikowi TSI z turbodoładowaniem spala tylko 8,5 litra – czyli 21 procent mniej! Napędzany na wszystkie koła Golf R (moment obrotowy 350 Nm dostępny między 2.500 a 5.000 obr./min) przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy (Golf R DSG: 5,5 sekundy) i osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość 250 km/h. Dwie z wielu zewnętrznych cech szczególnych tego wyjątkowego Golfa to nowe diodowe tylne światła i diodowe światła do jazdy w dzień.
Cztery nowe warianty modeli: R-Line i Exclusive
Dla wszystkich klientów, którzy chcieliby mieć samochody z dynamiczną stylistyką nadwozia i wnętrza w stylu modeli R, ale jednocześnie wolą silnik benzynowy lub wysokoprężny
o mniejszej mocy, specjaliści od uszlachetniania pojazdów z Volkswagen Individual stworzyli R-Line. Trzy nowe modele z tej serii zaprezentowane zostaną po raz pierwszy na IAA:
Golf R-Line, Scirocco R-Line i Passat CC R-Line. Pojawią się one na rynku tej jesieni. Nową pozycję zajmie ponadto marka produktów Volkswagen Individual; w przyszłości będzie ona firmowana etykietą Volkswagen Exclusive i będzie odpowiedzialna za cały szereg wyjątkowo szlachetnych modeli i elementów wyposażenia. Jako pierwszy model Exclusive dostępny będzie nowy Golf Variant.
Światowe premiery 8 i 9: Multivan i California
Transporter, Caravelle, Multivan i California – to cztery wersje bestsellera, który znalazł już miliony nabywców na całym świecie. Premierą Multivana i Californii na IAA startuje teraz nowa generacja cieszących się wielką popularnością samochodów użytkowych Volkswagena. Udoskonalona w znacznym stopniu nowa wersja jest oszczędniejsza i bezpieczniejsza, emituje mniej substancji szkodliwych, jest bardziej uniwersalna i wyjątkowa, niż kiedykolwiek wcześniej. Stylistyka nadwozia tych modeli odzwierciedla nowe DNA designu Volkswagena. Będą one wyposażone w nowe, oszczędniejsze i wyjątkowo ciche silniki turbodiesel (TDI o mocy 62 kW/84 KM do 132 kW/180 KM) z wtryskiem Common Rail. Dzięki nowym TDI wartości zużycia paliwa zmniejszyły się nawet o 1,9 litra, a emisje CO2 o 52 g/km. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro5. Poza tym, po raz pierwszy na świecie w tej klasie samochodów, dostępna jest jako opcja 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG. Również jako opcja oferowany jest nowy, sterowany elektronicznie napęd na wszystkie koła 4Motion.