...będzie napędzany nowym silnikiem z turbosprężarką i wtryskiem Common Rail o pojemności 1.6 l. Tak jak wszystkie TDI, także ten silnik jest dynamiczny. Czterocylindrowa, czterozaworowa jednostka napędowa o mocy 77 kW/105 KM rozwija maksymalny moment obrotowy aż 250 Nm już przy 2.000 obrotów. Z takimi parametrami Golf BlueMotion przyspiesza do setki w 11,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h.
Rozszerzone wyposażenie seryjne, obok elementów należących do BlueMotion Technologies (w tym między innymi systemu Start-Stop i rekuperacji), obejmuje detale opracowane specjalnie dla Golfa BlueMotion.
Wygląd zewnętrzny Golfa
Z zewnątrz nowy Golf BlueMotion różni się od wersji podstawowej następującymi elementami: zmodyfikowaną osłoną chłodnicy z dodatkowymi chromowanymi listwami, zderzakami i elementami poszerzającymi progi w stylistyce R-Line, 15-calowymi kołami ze stopu metali lekkich z oponami zoptymalizowanymi pod względem oporów toczenia (195/65), przyciemnionymi tylnymi światłami, spojlerem na krawędzi dachu nawiązującym do GTI oraz napisami BlueMotion na osłonie chłodnicy i tylnej pokrywie. Podobnie jak dwa inne nowe modele BlueMotion, także Golf jest dostępny w specjalnym kolorze Glacier Blue metallic.
Wnętrze Golfa
We wnętrzu można znaleźć między innymi zmodyfikowany materiał tapicerki siedzeń (deseń Scout w nowej szacie graficznej z niebieskimi elementami kolorystycznymi), komputer pokładowy MFA z funkcją informująca o optymalnym biegu, chromowane aplikacje przy elementach regulacji lusterek, szyb i pokrętle świateł. Klimatyzacja poprawiająca komfort, mimo działań zmierzających do ograniczenia zużycia, także jest elementem wyposażenia nowego Golfa BlueMotion. Seryjny jest również układ wspomagający kierowcę przy ruszaniu pod górę.
Silnik Golfa
Czterocylindrowy, czterozaworowy silnik z wtryskiem Common Rail ma doskonałe właściwości akustyczne, jest dynamiczny, zużywa mało paliwa i emituje niewiele substancji szkodliwych. Pod względem technicznym ten TDI o pojemności 1.598 cm3 reprezentuje najwyższy standard na rynku. System Common Rail wtryskuje olej napędowy bezpośrednio do komory spalania pod ciśnieniem 1.600 barów. Specjalne piezoelektryczne aktuatory dokładnie sterują wielokrotnymi wtryskami oraz ilością paliwa.
W celu możliwie jak największej redukcji tarcia wewnętrznego silnika zoptymalizowano mechanizm korbowy, mechanizm zaworów i pompy oleju. Kwadratowy stosunek średnicy cylindra i skoku pozwala na uzyskanie minimalnych strat na tarcie.