Jednostka TDI z Common Rail o mocy 77 kW/105 KM w nowym Passacie BlueMotion nie różni się od silnika Golfa BlueMotion.
O potencjale tkwiącym w tym silniku i właściwościach aerodynamicznych Passata świadczą jego osiągi jezdne: z prędkością maksymalną 193 km/h i przyspieszeniem do 100 km/h w 12,5 sekundy, duży Passat w niczym nie ustępuje Golfowi.
W celu minimalizacji zużycia paliwa i emisji Volkswagen zastosował w Passacie BlueMotion takie technologie, jak: rekuperacja, system Start-Stop i różne rozwiązania aerodynamiczne. Podobnie jak nowe Polo i Golf, także wygląd zewnętrzny i wnętrze Passata zostały zindywidualizowane.
Wygląd zewnętrzny Passata
Nowe modele BlueMotion świadczą o zmianie trendów: niska szkodliwość dla środowiska nie będzie w przyszłości wykluczała sportowego charakteru. Widać to wyraźnie w nowym Passacie BlueMotion: zderzaki w kolorze nadwozia mają kształt charakterystyczny dla serii R-Line, tylna pokrywa Varianta posiada spojler na krawędzi dachu optymalizujący przepływ strumienia powietrza, nadwozie pokryte jest specjalnym kolorem lakieru Glacier Blue Metallic (lamele w osłonie chłodnicy utrzymane są w tym samym kolorze, wszystkie inne wersje mają matową czarną kratownicę z chromowanymi listwami), białe kierunkowskazy
z przodu podkreślają sportowy wygląd, to samo dotyczy elementów poszerzających progi
z serii R-Line oraz chromowanych bocznych listew ochronnych. Seryjne 16-calowe koła ze stopu metali lekkich Passata BlueMotion są dwukolorowe (typ Monza).
Wnętrze Passata
We wnętrzu i tak już bogato wyposażony Passat (między innymi elektrycznie otwierane
i zamykane przednie okna, klimatyzacja, elektroniczny hamulec ręczny, radioodtwarzacze
z CD, 8 głośników) w wersji BlueMotion (opierającej się na wyposażeniu Trendline) został wzbogacony takimi elementami jak trójramienna skórzana kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów pokryta skórą oraz komputer pokładowy z informacją o zalecanym przełożeniu.
Silnik Passata
Czterocylindrowy, czterozaworowy silnik z Common Rail o pojemności 1.598 cm3 charakteryzuje się doskonałymi właściwościami akustycznymi, dobrą dynamiką
i ekstremalnie niskimi wartościami zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla. Olej napędowy jest wtryskiwany bezpośrednio do komory spalania pod ciśnieniem 1.600 barów. Specjalne piezoelektryczne aktuatory dokładnie sterują wielokrotnym wtryskiem i ilością paliwa. Podobnie jak w Golfie BlueMotion, silnik 1.6 TDI gwarantuje z jednej strony doskonały stosunek komfortu do dynamiki oraz z drugiej strony oszczędność i znakomite wartości emisji.