Preselekcyjna skrzynia biegów (DSG) cieszy się coraz większym powodzeniem – produkcja w zakładzie w Kassel na pełnych obrotach
Zmiana biegów bez szarpania, stałe przyspieszenie i czysta przyjemność z jazdy – coraz więcej klientów decyduje się na preselekcyjną skrzynię biegów (DSG) firmy Volkswagen. Wyprodukowano już ponad 25.000 Golfów i Touranów z tą nowoczesną przekładnią automatyczną.
W VW Touranie, samochodzie z segmentu minivanów cieszącym się największą popularnością w Niemczech, DSG jest montowana już od jesieni 2003 roku. W nowym Golfie uzupełnia ona bogatą ofertę silników od marca tego roku. Wtedy to preselekcyjna skrzynia biegów rozpoczęła swój triumfalny pochód. Na światowy rynek trafiło dotychczas prawie 10.000 nowych Golfów i przeszło 15.000 Touranów z DSG.
W obu modelach DSG występuje w kombinacji z dwoma mocnymi i oszczędnymi silnikami wysokoprężnymi z turbosprężarką, cieszącymi się powodzeniem wśród klientów - 1,9 TDI 77 kW/105 KM i 2.0 TDI 103 kW/140 KM. Preselekcyjna, sześciostopniowa przekładnia ma wiele zalet w porównaniu z tradycyjnymi automatycznymi skrzyniami biegów: żadnego dodatkowego zużycia paliwa, za to stałe przyspieszenie bez przerywania siły ciągu. Dla kierowcy oznacza to możliwość sportowej jazdy, oszczędność i wygodę zmiany przełożenia.
Koncern Volkswagen zgłosił ponad 70 patentów związanych z tą przekładnią. Początkowo została ona wprowadzona na rynek w 2003 roku w Golfie R32. "DSG łączy w sobie po raz pierwszy dwie zalety obu typów przekładni – przekładni manualnej i automatycznej – a jednocześnie pozwala na utrzymanie znacznej oszczędności paliwa silników TDI" – powiedział Falko Rudolph, kierownik działu Rozwoju Przekładni w Volkswagenie. "Przekładnie automatyczne będą odgrywały coraz większą rolę. Jesteśmy przekonani, że DSG jest automatyczną przekładnią przyszłości!" Podobnie widzi to prasa specjalistyczna: ubiegłej jesieni Volkswagen otrzymał od "AutoBild test&tuning" nagrodę "Innowacja 2003" za konstrukcję i wdrożenie preselekcyjnej skrzyni biegów.
Przekładnia DSG produkowana jest w zakładzie w Kassel, najważniejszej fabryce Volkswagena produkującej skrzynie biegów. Codziennie taśmy opuszcza prawie 500 przekładni. W urządzenia do ich produkcji Volkswagen zainwestował 150 milionów euro. 330 z prawie 15.000 pracowników zakładów w Kassel zatrudnionych jest przy produkcji DSG.