...o 12 centymetrów. Klienci mogą jednocześnie wybrać wariant z dwoma indywidualnymi fotelami z tyłu lub z trzyosobową kanapą.
Bazową jednostką napędową jest benzynowy V6 produkujący 280 KM. W gamie dostępny jest także silnik V6 TDI o mocy 240 KM, który rozpędza auto do „setki” w 8,6 sekundy.
Pozostałe jednostki benzynowe – 335-konne V8 i 450-konne W12 – to agregaty znane z modelu poprzedniej generacji. Trochę dziwi fakt, iż Volkswagen zdecydował się zastosować te nieco wysłużone silniki, które mimo, że są mocne i elastyczne, nie zachwycają zużyciem paliwa. Nie można też w ich przypadku mówić o ekologii.
Z zewnątrz wyróżnia się chromowana osłona chłodnicy wraz z nowym pasem przednim. Linie auta stały się też nieco bardziej dystyngowane.
Wewnątrz pełen luksus – począwszy od foteli sterowanych elektrycznie w 18 kierunkach, poprzez skórzaną tapicerkę, a skończywszy na czterostrefowej klimatyzacji.
Premiera ekskluzywnego Volkswagena w Chinach nie jest przypadkowa. To właśnie na tym rynku sprzedaje się najwięcej luksusowych modeli z przedłużonym rozstawem osi. Audi z powodzeniem sprzedaje tu „długie” modele A4, A6 i A8, BMW oferuje na przykład model serii 5 Long Wheelbase, a Mercedes E-Klasę LWB. Nawet Volvo opracowało specjalną odmianę S80L z większym rozstawem osi. Konkurencja jest więc groźna.