...(excessive = przesadny, nieumiarkowany), a na jego indywidualny charakter złożyła się cała seria niewielkich, lecz efektywnych modyfikacji pod maską i w podwoziu.
Wzmocniono sprężyny i amortyzatory, poszerzono rozstaw kół, co wymusiło wprowadzenie elementów poszerzających nadkola (o 30 mm). Udoskonalone tarcze hamulcowe mają średnicę 370 mm z przodu i 310 mm w tyle. Koła zaopatrzono w opony 235/35 ZR19 dostosowane do potrzeb zmagań na torach wyścigowych oraz w 19-calowe, sportowe felgi marki BBS.
2-litrowy silnik TSI pozostał w kształcie znanym z seryjnego Golfa GTI, jednak inżynierzy VW dodali do Excessive inny, nieco lżejszy układ wydechowy, co pozwoliło na zwiększenie mocy jednostki napędowej z 210 KM do 214 KM, a maksymalnego momentu obrotowego z 280 Nm do 286 Nm dostępnych w zakresie 1700-5200 obr./min.
Zmiany w wyglądzie zewnętrznym w porównaniu z seryjnym Golfem GTI objęły dodanie przedniego splitera i pary nowych osłon zmniejszających opór powietrza umieszczonych po obu stronach atrapy kratki chłodnicy. Poza tym GTI Excesssive może się pochwalić zestawem błyszczących, czarnych nakładek poszerzających progi, nowym, tylnym dyfuzorem i zestawem tytanowych końcówek rur wydechowych oraz nowym skrzydłem zamontowanym tuż nad tylną szybą. Całość uzupełnia zestaw świateł wykonanych w technologii LED, które obecnie należą do standardowego wyposażenia wszystkich nowych wariantów Golfa GTI.
We wnętrzu GTI Excessive znajdziemy kubełkowe fotele sportowe o odświeżonym wyglądzie ze zintegrowanymi zagłówkami w kolorze czarno-czerwonym oraz wykończenia z matowionego aluminium.
Jeśli koncept zostanie entuzjastycznie przyjęty przez miłośników GTI zebranych nad jeziorem Wörthersee, to GTI Excessive być może zainspiruje powstanie nowego pakietu akcesoriów dla Golfa MkVI GTI.
Zlot nad jeziorem Wörthersee odbył się po raz pierwszy w 1982 roku i od tego czasu co roku przyciąga tysiące uczestników. W ostatnich latach Volkswagen wprowadzi zwyczaj prezentowania na każdym z tych spotkań zupełnie nowego konceptu, stworzonego specjalnie z tej okazji. W 2007 roku nad Wörthersee zadebiutował GTI W12, w 2008 roku Scirocco GT24 , a w zeszłym roku koncepcyjne Polo ‘Wörthersee 09’.
Więcej informacji o prezentacji Volkswagena na zlocie Wörthersee 2010 oraz zdjęcia na naszym fotoblogu.