...a wielu marzy o modelu, którego napęd i zawieszenie będą oferowały profesjonalne, sportowe osiągi. Wszystkie te marzenia realizuje spółka należąca do koncernu – Volkswagen R GmbH, oferując samochody sportowe o zwiększonej mocy (modele R) oraz dwie indywidualne linie wyposażenia (R-line i Exclusive).
Volkswagen R GmbH zaangażowany jest w współpracę z Volkswagen Motorsport przy organizacji pierwszego pucharu Scirocco R. Spółka jest także głównym sponsorem tej najbardziej ekologicznej na świecie serii wyścigów (emisja CO2 dzięki zastosowaniu biogazu jako paliwa została zmniejszona o 80 procent).
Modelem bazowym dla samochodów wyścigowych startujących w pucharze jest seryjna wersja nowego Scirocco R. W ten sposób zapewniona jest wymiana technologii pomiędzy produkcją seryjną i sportem motorowym.
„Volkswagen R GmbH stawia na motoryzacyjną fascynację, ekskluzywność i sportowe cechy. W Golfie R i Scirocco R, dzięki downsizingowi udało nam się uzyskać znacznie zredukowane wartości zużycia paliwa i emisji substancji szkodliwych zachowując świetną dynamikę. W przypadku Golfa R jest to redukcja o ponad 20 procent. Cieszymy się, że nowy puchar Scirocco R wprowadza ten trend także do sportu wyścigowego.”– powiedział Dyrektor Zarządzający Volkswagen R GmbH, Ulrich Riestenpatt.
Modele R
Dwoma najnowszymi modelami spółki są Scirocco R (195 kW/265 KM, napęd na przednią oś) i Golf R (199 kW/270 KM, napęd na wszystkie koła). Oba modele R są wyjątkowo dobrze wyposażone (np. sportowe fotele i reflektory bi-ksenonowe), mają niepowtarzalny wygląd i są ekstremalnie dynamiczne. Golf R przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Scirocco R potrzebuje na taki sprint dokładnie 6 sekund. Jeszcze szybciej oba samochody przekraczają granicę 100 km/h, jeżeli za zmianę przełożenia odpowiedzialna jest dwusprzęgłowa przekładnia (DSG).
Przy takich osiągach wartości spalania utrzymują się na poziomie dotychczas nieosiągalnym dla tak mocnych aut. Postęp jest widoczny przede wszystkim przy porównaniu Golfa z wcześniej dostępnym modelem – Golfem R32: spalając 8,5 litra nowy Golf mimo zwiększonej mocy jest o 2,2 litra oszczędniejszy.
Golf R z automatyczną przekładnią zużywa na 100 kilometrów tylko 8,4 litra paliwa (195 g/km CO2). W przypadku Scirocco R z DSG jest to 8 litrów i 187 g/km CO2. To najlepszy dowód, jak przyjazne środowisku potrafią być dzisiaj sportowe samochody.
R-Line
Dla wszystkich klientów, którzy chcą mieć wyjątkowo dynamiczne nadwozie i wnętrze przypominające modele R o zwiększonej mocy, jednocześnie jednak wystarczy im silnik benzynowy lub wysokoprężny z mniejszą ilością koni mechanicznych, Volkswagen R GmbH stworzył serię R-Line. Obecnie w ofercie jest sześć modeli: Golf R-Line, Scirocco R-Line, Tiguan R-Line, Passat i Passat Variant R-Line oraz Passat CC R-Line.
Volkswagen Exclusive
Po dodatkowym oznaczeniu Exclusive będzie można poznać wyjątkowo szlachetne samochody i elementy wyposażenia. Główny nacisk kładziony jest na ekskluzywność. Jako pierwszy kompletny model Exclusive oferowany jest Golf Variant. Swoją dwukolorową skórzaną tapicerką oraz licznymi elementami indywidualizującymi stanowi pomost między wszechstronnym samochodem a livestylowym kombi. Z elementami z oferty Exclusive można już zamawiać także nowego Touarega. Wkrótce pojawią się Passat CC i Eos.