...awangardowy design, doskonałą jakość i wyjątkową przydatność do jazdy w terenie.
Silniki oszczędniejsze nawet o 25 procent
Druga generacja Touarega dzięki oszczędniejszym nawet o 25 procent silnikom i wielu nowym systemom wspomagającym kierowcę i zwiększającym bezpieczeństwo interpretuje
w nowy, dostosowany do naszych czasów sposób uniwersalną ideę samochodów typu SUV.
Touareg Hybrid
Nowy Touareg będzie dostępny także w wersji hybrydowej - V6 TSI plus silnik elektryczny. Jeżeli silniki pracują jednocześnie (boostowanie), uzyskują łączną moc 279 kW/380 KM
i maksymalny moment obrotowy 580 Nm. Jednocześnie Touareg Hybrid ze spalaniem zaledwie 8,2 l/100 km wytycza nowe granice wśród nadających się w pełni do jazdy w terenie SUV-ów z silnikami benzynowymi. Z prędkością do 50 km/h auto to może poruszać się wyłącznie na prąd, zatem nie emituje spalin. Podobnie jak wszystkie Touaregi, także wersja hybrydowa może holować przyczepę o masie do 3,5 tony.
Znacznie poprawione zostały wartości zużycia paliwa i emisji CO2 Touaregów z konwencjonalnym napędem. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5 i posiadają nowy system zarządzania temperaturą, który pozwala na szybsze osiągnięcie temperatury roboczej, a tym samym na niskie zużycie paliwa, odczuwalne szczególnie podczas jazdy na krótkich odcinkach.
Zoptymalizowany V6 FSI zużywa o 2,5 litra mniej benzyny
Przykładem może być silnik benzynowy V6 FSI o pojemności 3,6 litra, z bezpośrednim wtryskiem o mocy 206 kW/280 KM, osiągający 360 Nm momentu obrotowego. Zużywa
9,9 l paliwa na 100 km, czyli aż o 2,5 litra mniej, niż jego poprzednik. Takie średnie spalanie odpowiada emisji CO2 w wysokości 236 g/km, zatem dokładnie o 60 g/km mniej,
niż w poprzedniej wersji.
Zoptymalizowany V6 TDI zużywa zaledwie 7,4 l/100 km
Innym przykładem jest V6 TDI – najoszczędniejszy silnik Touarega. Pod względem mocy
ta udoskonalona wersja, cieszącego się dużą popularnością V6 TDI, osiąga 176 kW/240 KM (wersja europejska). Rozwijający 550 Nm turbodiesel zużywa zaledwie 7,4 l/100 km (emisja CO2 195 g/km, czyli o 1,9 litra mniej, niż poprzedni 240-konny TDI jego poprzednika. Emisja dwutlenku węgla zmniejszyła się o 49 g/km.
Nowy V8 TDI zastępuje V10 TDI
Kolejny przykład stanowi V8 TDI, najnowszy silnik wysokoprężny z turbosprężarką o mocy 250 kW/340 KM. Średnie zużycie, biorąc pod uwagę moc i potężny moment obrotowy 800 Nm, osiąga świetną wartość 9,1 l/100 km (239 g/km CO2) – o 2,8 litra mniej, niż wcześniej stosowany silnik V10 TDI.
Pierwszy SUV na świecie z 8-biegową przekładnią automatyczną
Seryjnie wszystkie wersje Touaregów będą wyposażone w nową 8-biegową
przekładnię automatyczną. Siódmy i ósmy bieg są oszczędnymi biegami „overdrive“. Ósmy bieg redukuje prędkość obrotową w porównaniu z 6-tym biegiem o 34 procent, co pozwala
na zaoszczędzenie paliwa i ograniczenie emisji CO2.
Lżejszy i bardziej dynamiczny
Tak jak w przypadku popularnego na całym świecie, mniejszego Tiguana, także w przypadku Touarega Volkswagen konsekwentnie stawia na ekologię. Znacznie oszczędniejsze silniki oraz obniżenie w wersji podstawowej masy o 208 kilogramów to prawdziwy krok milowy.
Jednocześnie nadwozie jest o pięć procent sztywniejsze. Ponadto projektantom udało się uzyskać znacznie lepszy współczynnik oporu powietrza cw, który obniżył się z 0,38 do 0,35. Obok udoskonaleń aerodynamicznych na wartość cw ma wpływ również obniżenie wysokości karoserii w porównaniu z poprzednikiem. Razem z ukształtowaniem przodu nadwozia, w stylu nowego DNA designu Volkswagena, daje to mniejszą powierzchnię czołową.
Napęd na wszystkie koła w dwóch wersjach
Seryjny napęd na wszystkie koła został zmodyfikowany pod kątem zużycia paliwa. W wersji podstawowej (4MOTION) wszystkie Touaregi nowej generacji dysponują napędem na cztery koła z samoblokującą przekładnią rozdzielczą typu Torsen (zdolność pokonywania wzniesień 31 stopni). Touareg posiada ponadto, podobnie jak Tiguan Track & Field, program jazdy offroad, który po uruchomieniu odpowiednim przyciskiem dostosowuje ABS, EDS i ASR do jazdy terenowej, włącza automatycznie system ułatwiający zjeżdżanie z góry i dopasowuje punkty zmiany przełożenia automatycznej przekładni.
Jako opcję można zamówić V6 TDI z pakietem Terrain-Tech. Pakiet ten obejmuje przekładnię rozdzielczą z reduktorem, jeszcze lepiej przystosowaną do jazdy terenowej wraz z blokującym się nawet w 100 procentach mechanizmem różnicowym tylnej osi i środkowym mechanizmem różnicowym (4XMOTION). Zdolność pokonywania wzniesień wynosi 45 stopni. Wersja ta, podobnie jak pierwsza generacja Touaregów, posiada pokrętło, którym kierowca może wybrać jeden z pięciu stopni, zależnie od warunków terenowych.
Więcej miejsca dla wszystkich
Nowy Touareg jest nie tylko lżejszy, oszczędniejszy i bardziej zwrotny, lecz także bardziej uniwersalny. Wnętrze stało się bardziej funkcjonalne, siedzenia wygodniejsze, a dzięki przedłużonemu o 41 milimetrów (do 2.893 milimetrów) rozstawowi osi przestrzeń wokół nóg z tyłu jest teraz większa.
Tylna kanapa może być przesuwana do przodu i do tyłu o 160 milimetrów, ponadto oparcie można pochylać. Odblokowywane na życzenie elektrycznym przyciskiem, może zostać złożone w ciągu kilku sekund – pojemność bagażnika zwiększy się wtedy do 1.642 litrów. Seryjnie już w wersji podstawowej zamontowane jest radio z CD i system Info, sterowane intuicyjnie przy użyciu ekranu dotykowego o przekątnej 6,5 cala.
Jeden z najbardziej innowacyjnych i najbezpieczniejszych samochodów w historii
Hamulec postojowy jest teraz aktywowany przyciskiem. Silnik (wersje V6) wyłącza się automatycznie na czerwonym świetle i uruchamia, gdy kierowca zdejmie nogę z hamulca (system Start – Stop). Wersje V6 przy hamowaniu i podczas jazdy bez gazu zbierają cenną energię kinetyczną i magazynują ją. Miarka kontrolna oleju stała się przeżytkiem: poziom oleju w Touaregu jest wyświetlany elektronicznie. Opcjonalnie tylną klapę zamyka i otwiera się pilotem wbudowanym w kluczyk. Największy wśród SUV-ów szklany dach panoramiczny dba o to, aby we wnętrzu Touarega było jasno.
Pojawiło się również wiele nowych systemów wspomagających kierowcę. Nowy system Area View za pomocą czterech kamer śledzi otoczenie samochodu i zwiększa w ten sposób poziom bezpieczeństwa. Ponadto ochronę zapewnia dziewięć poduszek powietrznych. System Lane Assist utrzymuje auto na właściwej drodze, a Side Assist ostrzega przy zmianie pasa przed nadjeżdżającymi pojazdami.
Automatyczna regulacja odległości ACC ze zintegrowanym Front Assist, w razie konieczności przyhamowuje Touarega aż do zatrzymania i z wyprzedzeniem napręża pasy bezpieczeństwa. Również zupełnie nowy system proaktywnej ochrony pasażerów łączy ze sobą systemy wspomagania i dba, aby w razie wypadku nie tylko zostały napięte pasy, lecz także w zależności od dynamiki poprzecznej – zamknięte szyby i panoramiczny dach.
Absolutną światową nowością są reflektory bi-ksenonowe z Dynamic Light Assist. Współpracujące z kamerami stałe światła drogowe „widzą“ nadjeżdżający z przeciwka i jadący przed Touaregiem pojazd i automatycznie – z wykorzystaniem modułu świateł doświetlających zakręty – regulują indywidualnie dla każdego reflektora światła drogowe tak, aby nikogo nie oślepiały. Poprawa bezpieczeństwa i komfortu przez Dynamic Light Assist jest porównywalna z odczuciami kierowców, gdy przed laty wprowadzone zostały światła ksenonowe. Touareg ze wszystkimi swoimi cechami jest nie tylko najbardziej ekologicznym SUV-em na świecie, lecz także jednym z najbezpieczniejszych samochodów w historii motoryzacji.