Elegancka osłona chłodnicy doskonale współgra stylistycznie z szerokimi wlotami powietrza, podczas gdy całość uzupełniają przeprojektowane klosze reflektorów, skrywające światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED.
Wewnątrz, oprócz nowych elementów dekoracyjnych i wykończeniowych, pojawią się takie „smaczki”, jak trójramienna kierownica przeniesiona wprost z wersji CC czy chromowane obwódki wskaźników w desce rozdzielczej, dzięki czemu nowy Passat będzie mógł konkurować z autami klasy premium, czyli BMW serii 3 i Mercedesem Klasy C.
W gamie jednostek napędowych pojawią się te same silnik, które napędzają Passata obecnej generacji. Będą to więc znane motory 1,4- i 1,8-litra TSI oraz diesle 1,6- i 2,0-litra TDI. Prawdopodobnie powstanie także sportowa wersja R z 2-litrowym silnikiem benzynowym rozwijającym około 270 KM.
Nowy Volkswagen Passat zadebiutuje podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu, a do sprzedaży wejdzie na początku 2011 r.