Wolfsburg / Detroit. To samochód - symbol, będący wyrazem stylu życia. Ponad 800.000 osób jeździ Volkswagenem o bodajże najbardziej znanej na świecie stylistyce: modelem New Beetle. Teraz niemiecki koncern zaprezentował na North American International Auto Show w Detroit potencjał stylistyczny tego auta - model studyjny New Beetle Ragster. Cecha charakterystyczna, której nie sposób nie zauważyć: wyraźnie obniżony, duży, rozsuwany dach typu ragtop.
Ragtop + Speedster: zespół konstruktorów projektując Ragstera bazował na wzmocnionym kabriolecie, skrócił przednie słupki o ok. 90 milimetrów i stworzył jako ramę dla rozsuwanego dachu pochylony pałąk dachowy w kształcie litery U. Od razu widać, dlaczego ten "hot rod" z rozsuwanym, miękkim dachem i o cechach speedstera tak nazwano.
Nowa stylistyka: Ragster wytycza nowe drogi w dziedzinie stylistyki. I nie chodzi tutaj tylko o dach. Nowoczesną i sportową formę otrzymały również błotniki, zderzaki, reflektory przednie, światła tylne i 19-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. Wewnątrz też widać dużo nowości: sportowe składane fotele kubełkowe, sportowa kierownica z wbudowanym przyciskiem uruchamiającym silnik (z prawej strony) i przyciskami do obsługi rozsuwanego dachu (z lewej strony), konsola środkowa i przejrzyście zaprojektowana powierzchnia bagażowa.
Power? Wszystko jest możliwe: Jako jednostkę napędową - nawet jeżeli nie podjęto jeszcze decyzji ani o seryjnej produkcji tego prototypu, ani o typach silników - można doskonale wyobrazić sobie zarówno mocny silnik benzynowy jak i silnik TDI o wysokim momencie obrotowym. Wszystko jest możliwe. Tak, jak to było z Concept 1 - prototypem New Beetla. Wtedy także wszystko zaczęło się w Detroit. Dobre miejsce na światową premierę.