17 lutego 2005 roku, cztery i pół roku po otwarciu, Autostadt w Wolfsburgu świętował odwiedziny 10-milionowego gościa. Ten motoryzacyjny park tematyczny oferował zatem ponad 2 milionom gości rocznie możliwość zapoznania się z aktualnymi tendencjami w dziedzinie techniki i stylistyki oraz wzięcia udziału w urozmaiconych imprezach kulturalnych. "Między innymi dzięki swojemu doskonałemu serwisowi Autostadt pozwolił na utworzenie mocnych związków między różnymi grupami docelowymi a Volkswagenem, między klientem a producentem" - podkreślił dr Berndt Pischetsrieder, Prezes Zarządu Volkswagen AG.
"Do sukcesu Autostadt znacznie przyczynili się mieszkańcy Wolfsburga. Dziękujemy temu regionowi i chcielibyśmy wspierać go także w przyszłości" - podkreślił Otto Ferdynand Wachs, Dyrektor Zarządzający Autostadt GmbH. Z tej okazji Autostadt wesprze program edukacyjny "ready4work" i sfinansuje 25 nowych miejsc nauki w regionie o łącznej wartości 100.000 euro.
Uczestnicząc w inicjatywie "ready4work" Autostadt nawiązuje do genezy swojego powstania: Autostadt, jako platforma komunikacji przy głównej siedzibie koncernu, pozwoliła wielu ludziom na osobiste doświadczenie wartości i wizji koncernu. Dzięki projektowi Autostadt w 1995 roku zostały wywołane zmiany strukturalne w dotychczas wyłącznie przemysłowym regionie Wolfsburga. Znacznie rozwinął się sektor usługowy i powstało ponad 1.000 nowych, atrakcyjnych miejsc pracy.
"Podziękowania należą się przede wszystkim gościom Autostadt" - twierdzi Wachs. Jak wykazały ankiety, początkowo centrum odwiedzały osoby mieszkające nie dalej niż 100 km od Wolfsburga. Obecnie 45 procent gości przyjeżdża z dalszych regionów Niemiec lub nawet z krajów sąsiednich. Autostadt stał się najczęściej odwiedzanym celem turystycznym w północnych Niemczech, a w ogólnokrajowym rankingu znajduje się na drugim miejscu.
Do sukcesu przyczyniła się w znaczniej mierze współpraca z krajową siecią dealerów VW. Autostadt jako centrum serwisu i kompetencji koncernu Volkswagen stało się z czasem największym punktem odbioru nowych samochodów na świecie, w którym co trzeci klient Volkswagena z Niemiec odbiera swój pojazd. Łącznie, od momentu otwarcia centrum, w ręce właścicieli przekazanych zostało tutaj ponad 600.000 Volkswagenów.
Ze swoimi 10 milionami gości w ciągu czterech i pół roku Autostadt na dobre zadomowił się w świadomości odwiedzających, jako uzupełnienie klasycznych narzędzi komunikacji. Koncern Volkswagen spotyka się tu bezpośrednio ze swoim klientem - w zaskakujących inscenizacjach i z konsekwentnym dążeniem do optymalnego serwisu. I tak będzie także w przyszłości.