...33 schowki, najbardziej solidne nadwozie w klasie, rozsuwane drzwi, zintegrowane foteliki dziecięce, ogromny panoramiczny dach, system Start-Stop i rekuperacja. Nowy Sharan z najpopularniejszą w Europie wersją silnika – o mocy 140 KM – zużywa tylko 5,5 l/100 km (emisje CO2 143 g/km). To nowy rekord w tej klasie.
Nowy model dostępny będzie z czterema silnikami - benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) oraz wysokoprężnymi (TDI), które stały się nawet o 21 procent oszczędniejsze, niż porównywalne silniki poprzedniego modelu. Dwa TSI mają moc 110 kW/150 KM i 147 kW/200 KM; TDI natomiast rozwijają 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM mocy. Każdy z tych spełniających normę Euro5 silników jest dostępny także z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DGS), w przypadku TSI o mocy 200 KM przekładnia ta jest montowana seryjnie.
W Sharanie zastosowano wiele całkowicie nowych koncepcji. W przypadku otwieranych i zamykanych elektrycznie rozsuwanych drzwi, układ zabezpieczający przed przyciśnięciem dba o bezpieczeństwo przy wsiadaniu i wysiadaniu. Innowacje to cecha charakterystyczna dla całego nadwozia. Statyczna i dynamiczna sztywność na skręcanie wyznacza nowe standardy w tym segmencie aut. Udało się przy tym zmniejszyć masę samochodu. Na przykład Sharan 1.4 TSI BlueMotion Technology jest o 30 kilogramów lżejszy, niż jego poprzednik.
Za design Sharana odpowiedzialny jest Walter de Silva (szef designu koncernu) i Klaus Bischoff (szef designu marki). Stworzyli oni vana opierając się na nowym DNA Volkswagena. Równie sympatyczną co funkcjonalną stylistykę nadwozia charakteryzują zatem czyste, poziome linie nadając jej świeży wygląd. Zadaniem doskonale zrealizowanym przez stylistów było raczej stworzenie wyważonych proporcji, które stanowiłyby idealną podstawę, aby minimalną ilością linii wprowadzić do nadwozia maksymalne napięcie. Sharan najnowszej generacji to jeden z najbardziej aerodynamicznych vanów. Współczynnik oporu powietrza cW wynosi 0,299. Oznacza to poprawę o 5 procent w porównaniu z poprzednikiem.
Nowy Sharan będzie oferowany na wszystkich rynkach w wersjach wyposażenia Trendline (podstawowa), Comfortline (średni poziom) i Highline (najbardziej ekskluzywny wariant) oraz w 9 kolorach. W normalnej konfiguracji van jest pięcioosobowy (2:3). Pojedynczych foteli drugiego rzędu, dzięki nowej koncepcji siedzeń EasyFold, nie trzeba już demontować, lecz dzięki dziecinnie prostemu w obsłudze mechanizmowi, wystarczy je po prostu schować w podłodze. Podobnie jak przednie fotele, także siedzenia drugiego rzędu można przesuwać do przodu i do tyłu i pochylać ich oparcia o 20 stopni.
Dostępny będzie również tak zwany „pakiet 6 siedzeń” i „pakiet 7 siedzeń”. W wersji sześcioosobowej w drugim i trzecim rzędzie zamontowane są po dwa siedzenia z tapicerowanymi podłokietnikami (2:2:2), nie ma środkowego fotela drugiego rzędu, za to pozostałe dwa siedzenia są przesunięte bardziej środka, co zwiększa komfort. Wersja 6-osobowa doskonale sprawdza się zatem jako samochód służbowy. W przypadku 7-osobowego Sharana drugi rząd obejmuje trzy pojedyncze siedzenia (jak w wersji 5-osobowej), a trzeci rząd – dwa fotele (2:3:2). Warianty przeznaczone dla 6 i 7 osób, niezależnie od wersji wyposażenia, będą posiadały seryjnie między innymi trzystrefową klimatyzację automatyczną (Climatronic), siedzenia ułatwiające wsiadanie dla pasażerów siedzących w trzecim rzędzie (EasyEntry) oraz akustyczny i optyczny sygnał niezapiętych pasów na tylnych siedzeniach.
Właściwości jezdne vana Volkswagena pod względem dynamiki i komfortu osiągają poziom doskonałego Passata. Elektroniczny hamulec postojowy i nowy Park Assist (automatyczne kierowanie przy parkowaniu w jeszcze mniejszych lukach, teraz także poprzecznie do jezdni) zwiększają komfort i bezpieczeństwo. Już podstawowa wersja Sharana jest wyposażona w takie elementy jak trzystrefowa klimatyzacja automatyczna Climatronic, radio z CD RCD 310 z ośmioma głośnikami, opony umożliwiające kontynuowanie jazdy po przebiciu (samouszczelniające) oraz pakiet bezpieczeństwa z 7 poduszkami powietrznymi i ESP. Ponadto jako jedyny van tej klasy trzecia generacja Sharana będzie dostępna z napędem na wszystkie koła.