Sześć nowych czterocylindrowych silników TDI i TSI, nawet o 21 procent mniejsze zużycie paliwa, całkowicie nowa konfiguracja serii wyposażenia, design w stylu nowego Amaroka i aktualnej generacji T5 (Transporter, Multivan) oraz jeszcze niższe koszty utrzymania czynią nowe Caddy jednym z najbardziej innowacyjnych miejskich samochodów dostawczych i kompaktowych vanów na świecie.
W Niemczech Caddy z 43,6-procentowym udziałem w rynku jest niezaprzeczalnym numerem 1; w całej Europie z 16 procentami należy do grupy trzech najchętniej kupowanych samochodów w swoim segmencie. Nawet w Australii Caddy jest liderem rynku. Na całym świecie w ciągu sześciu lat (2004 do 2009) sprzedano około 800.000 egzemplarzy wersji Caddy poprzedniej generacji. Nowy Caddy z pewnością dopisze swój rozdział w tej pełnej sukcesów historii.
Jako pierwszy miejski samochód dostawczy i kompaktowy van tej klasy nowy Caddy będzie we wszystkich wersjach wyposażony seryjnie w ESP. Volkswagen Samochody Użytkowe w ten sposób konsekwentnie realizuje swoją strategię bezpieczeństwa, której celem jest maksymalna ochrona kierowcy i pasażerów. Również jako jedyne auto w tym segmencie Caddy będzie dostępny opcjonalnie z efektywną 6- i 7-biegowa przekładnią dwusprzęgłową (DSG) oraz systemem ułatwiającym ruszanie pod górę. Naturalnie udoskonalona generacja tego bestsellerowego samochodu będzie oferowana znów z przedłużonym rozstawem osi (Maxi) i – jako jedyny samochód w tym segmencie – z napędem na wszystkie koła (4MOTION). 4MOTION będzie dostępne zarówno dla „normalnego” Caddy, jak i dla Caddy Maxi.
Po raz pierwszy możliwe będzie wymontowanie nie tylko opcjonalnej trzeciej kanapy, lecz także drugiego rzędu siedzeń. W przypadku Caddy ze standardowym rozstawem osi powstanie wtedy przestrzeń bagażowa o pojemności do 3.030 litrów (przy załadowaniu pod dach) lub 3.880 litrów w Caddy Maxi. Interesująca opcja dla rzemieślników i firm usługowych: jeżeli zamówią oni Caddy Maxi furgon z pakietem „Flexsitz-Plus”, długość przestrzeni bagażowej (po stronie pasażera) wydłuży się do ponad trzech metrów a pojemność do 4,7 m3. To najlepsza wartość w tej klasie aut. Jako opcja dostępna jest do nowej wersji Caddy trzecia kanapa, dając łącznie 7 miejsc siedzących.
Maksymalną efektywność oferuje siedem silników benzynowych i wysokoprężnych Caddy. Wszystkie one spełniają wymagania normy emisji spalin Euro 5. Sześć z nich jest całkowitą nowością w ofercie i jest wyposażona w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa.
Turbodiesel: Silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem (TDI) i czterema zaworami na cylinder rozwijają moc 55 kW / 75 KM, 75 kW / 102 KM, 81 kW / 110 KM i 103 kW / 140 KM. Każda z tych czterocylindrowych jednostek pracuje z wyjątkowo cichym i efektywnym bezpośrednim wtryskiem Common-Rail, który zastąpił pompowtryskiwacze poprzedniego modelu. Seryjnie wszystkie TDI są połączone z filtrem cząsteczek stałych. Jako opcja TDI o mocy 102 KM może być połączony z 7-biegową DSG. Dla mocniejszego, 140-konnego TDI do dyspozycji jest specjalnie dopasowana 6-biegowa DSG. TDI 81 kW jest oferowany wyłącznie jako 4MOTION.
BlueMotion: Najoszczędniejszym modelem z tej serii jest nowy Caddy 1.6 TDI z BlueMotion Technology (75 kW / 102 KM). Średnie zużycie paliwa: 4,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Odpowiada to emisji CO2 zaledwie 129 g/km oraz redukcji spalania o 0,6 litra w porównaniu z i tak już bardzo oszczędnym poprzednikiem. Dzięki takim wartościom zużycia Caddy ma teoretyczny zasięg na jednym baku 1.176 kilometrów
Alternatywnie TDI 75 KM może być zamawiany także jako wariant z BlueMotion Technology. Każdy Caddy z BlueMotion Technology dysponuje automatycznie systemem Start-Stop, trybem rekuperacji odzyskującym energię kinetyczną hamowania. Gdy tylko kierowca zdejmie nogę z gazu lub wciśnie hamulec, napięcie prądnicy zostaje podniesione i wykorzystane do doładowania akumulatora. A to znacznie zmniejsza zużycie paliwa.
Silniki benzynowe: W Caddy montowane są dwa nowe silniki TSI. Obie te jednostki są doładowywane turbosprężarką a paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komór spalania czterech cylindrów. Z pojemności skokowej 1,2 litra i czterech cylindrów rozwijają one moc 63 kW / 86 KM i 77 kW / 105 KM. Jak efektywne są oba silniki TSI pokazuje także wersja 105-konna ze średnim zużyciem paliwa zaledwie 6,6 litra na 100 kilometrów (emisja CO2 154 g/km, dane dla Caddy furgon). Spalanie zmniejszyło się zatem o 1,6 litra czyli aż o 21 procent. Kolejnym, wyjątkowo oszczędnym i ekonomicznym silnikiem dla Caddy i Caddy Maxi jest wariant na gaz ziemny 2.0 EcoFuel (CNG) o mocy 80 kW / 109 KM.
Nowe rozwiązania: Dla wszystkich wariantów seryjne są nowe światła do jazdy w dzień. Jako opcja dostępne są światła doświetlające zakręty (wbudowane w reflektory przeciwmgielne), reling dachowy (seryjny dla Comfortline) i nowe radio z nawigacją RNS 315.