MotoNews.pl

Volkswagen wyprodukował pierwszą platformę MQB

Volkswagen wyprodukował pierwszą platformę MQB26.10.2010
Koncern Volkswagen przygotowuje się do wprowadzenia do produkcji seryjnej modularnej platformy podłogowej dla aut z silnikiem umieszczonym poprzecznie (MQB). W dziale produkcji nadwozi w fabryce w Wolfsburgu, na urządzeniach ...

...- Członka Zarządu Volkswagen AG ds. Produkcji, Huberta Waltla - Członka Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. Produkcji i Logistyki oraz dyrektora fabryki dr. Siegfrieda Fiebiga zaprezentowana została pierwsza, zespawana na linii produkcji seryjnej, platforma MQB. W najbliższych latach w całym koncernie na bazie MQB produkowanych będzie ponad 30 modeli klasy kompaktowej i średniej.

Volkswagen wyprodukował pierwszą platformę MQB 1 W dziale produkcji nadwozi w fabryce w Wolfsburgu, na urządzeniach przeznaczonych do produkcji wielkoseryjnej, zespawana została pierwsza w koncernie platforma MQB. Próba ta stanowiła przygotowanie do włączenia nowej, ustandaryzowanej technologii produkcji MQB do produkcji seryjnej.

Podczas zwiedzania fabryki w Wolfsburgu, Michael Macht podkreślił, że modularna platforma podłogowa dla aut z silnikiem umieszczonym poprzecznie stanie się kamieniem milowym, w wykraczającej poza jedną markę strategii modułowej koncernu. Dzięki tej uniwersalnej architekturze samochodów, stworzymy niezbędną synergię, aby osiągnąć ambitne cele rozwoju i zyskowności. Jednocześnie zwiększymy elastyczność produkcji samochodów w naszych fabrykach.

Już od 2007 roku Audi z powodzeniem stosuje modularną płytę podłogową dla samochodów z silnikiem montowanym podłużnie (MLB). Modularna płyta dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB) będzie od 2012 roku fundamentem dla ponad 30 modeli z segmentu A0, A i B produkowanych przez koncern.

Volkswagen wyprodukował pierwszą platformę MQB 2Istotną zaletą strategii modułowej jest wzajemne połączenie marek i modeli koncernu, począwszy od prac konstrukcyjnych, poprzez zakupy aż do produkcji. Oczekiwanym przez koncern Volkswagen rezultatem wprowadzenia MQB będzie w przyszłości obniżenie o około 20 procent kosztów wyprodukowania jednego samochodu oraz wydatków jednorazowych.

Nasze systemy modułowe są strategicznym kluczem do technicznego i ekonomicznego zarządzania coraz większą liczbą modeli i napędów. Stosując je w produkcji seryjnej skracamy czas i stopień skomplikowania produkcji, a także masę pojazdów i ilość emitowanych przez nie substancji szkodliwych – powiedział Hubert Waltl. Dyrektor zakładów dr Fiebig dodał: Dla zakładów w Wolfsburgu platforma MQB jest ważnym elementem zwiększenia elastyczności fabryki. Urządzenia produkcyjne są przystosowane do wytwarzania różnych rozstawów osi i szerokości samochodów i mogą elastycznie reagować na wymagania stawiane przez segment aut kompaktowych i klasy średniej.

Źródło: Volkswagen
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata