... pod koniec przyszłego roku – o 12 miesięcy później, niż to pierwotnie planowano. Opóźnienie związane jest ze zmianą koncepcji napędowej małego Volkswagena. Początkowo jego silnik miał być umieszczony z tyłu, a napęd przekazywany na tylną oś. Zmiana tej architektury polegająca na zamontowaniu silnika z przodu i przekazywaniu napędu na przednią oś pozwoliła Volkswagenowi zaoszczędzić sporo pieniędzy, które trzeba by było przeznaczyć na badania i rozwój. Dzięki przesunięciu jednostki napędowej z tyłu do przodu Up! będzie mógł korzystać z tych samych komponentów i linii produkcyjnych, co niektóre większe modele VW.
Produkcyjna wersja Up! ma być dostępna z 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi oraz dieslami. W 2013 roku Volkswagen ma poszerzyć ofertę o wariant z napędem elektrycznym.
Pojazd ma być produkowany na Słowacji, a jego cena w Europie wynosić około 10 000 euro.
W przyszłości Volkswagen planuje także poszerzenie linii Up! o trzy kolejne warianty nadwoziowe: sedana, 5-drzwiowego hatcha i minivana.