Nowy VW Eos debiutuje w Los Angeles

Nowy VW Eos debiutuje w Los Angeles17.11.2010
Światowy debiut nowego modelu Eos będzie mieć miejsce na rozpoczynającym się już dziś Los Angeles Auto Show (dla publiczności wystawa będzie otwarta od 19 do 28 listopada). Niemiecki kabriolet został dopracowany pod względem technicznym, ...

...lekko odświeżono mu nadwozie i dodano nieco nowego wyposażenia. Volkswagen miał dobry powód, by wybrać Kalifornię na miejsce premiery Eosa – w Ameryce Północnej sprzedaje się najwięcej egzemplarzy tego czteroosobowego modelu. Volkswagen of America zaproponuje swoim klientom nowego Eosa w marcu przyszłego roku, w Europie będzie go można nabyć od połowy stycznia.

Nowy VW Eos debiutuje w Los Angeles 1 Silniki w USA i Europie
W USA Eos będzie oferowany z 2-litrowym silnikiem TSI o mocy 200 KM połączonym z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG. W Europie dostępne będą jednostki benzynowe turbo z wtryskiem bezpośrednim (TSI) i jeden turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim (TDI). Zakres mocy dla silników benzynowych będzie obejmować od 122 do 210 KM, a TDI będzie rozwijać 140 KM. Eos wyposażony w 2-litrowego TDI o mocy 140 KM z technologią BlueMotion konsumuje 4,8 l paliwa na 100 km (mniej o 0,7 l/100 km w porównaniu z modelem, których nie posiada BlueMotion).

Nowy design
Przód: Wygląd nowego Eosa wpisuje się w aktualny design Volkswagena charakteryzujący się mocno ustrukturyzowanymi, horyzontalnymi liniami. Między reflektorami o nowym kształcie rozciąga się osłona chłodnicy złożona z trzech błyszczących, czarnych prętów. Każdy z nich wykończono wąskim, chromowanym paskiem. Klienci mogą wybierać między reflektorami halogenowymi a bi-ksenonowymi ze światłami do jazdy dziennej LED. Opcjonalnie dostępny jest także system dynamicznego doświetlenia Light Assist. Gdy jest włączony, automatycznie dostosowuje pracę reflektorów do warunków otoczenia (czyli np. w nocy przysłania je, gdy z naprzeciwka zbliża się inny pojazd, by nie oślepiać jego kierowcy). Oprócz tego światła przeciwmgielne wyposażono w funkcję doświetlania zakrętów.

Boki i tył: Patrząc na Eosa z boku na pewno dostrzeżemy nowy zestaw felg. Standardowo są to 16-calowe obręcze „Barcelona, ale możliwe jest także zamontowanie felg 17- i 18-calowych. Z tyłu nowego Eosa rozpoznamy po przeprojektowanych, dwuczęściowych reflektorach, które świecąc tworzą kształt litery M i zderzaku, któremu również zmieniono nieco wygląd (to samo zrobiono z przednim zderzakiem).

Nowy VW Eos debiutuje w Los Angeles 2 Wnętrze
We wnętrzu Eosa nowe są wykończenia z chromowanymi detalami na desce rozdzielczej i drzwiach. Zrekonfigurowano także pakiet „Ambience”, w skład którego wchodzą teraz dekoracyjne elementy „Black Peak” (ciemne, aluminiowe akcenty z chromowanymi krawędziami), chromowane wykończenia przycisków i – alternatywnie – wykończenia drewniane „Walnut Root” (korzeń orzecha) lub „Poplar Grain” (topola).

Fotele (sportowe w modelach z silnikiem o mocy 140 KM i wyższych) obito nowym materiałem. Jest to skóra nappa o nazwie „cool leather” (zimna skóra). Nazwa tłumaczy, na czym polega niezwykłość tego materiału – odbija on promienie słoneczne i nagrzewa się w znacznie mniejszym stopniu, niż standardowa skóra. Idealne rozwiązanie w kabriolecie.

Wyposażenie techniczne
Volkswagen Eos 2011 otrzymał także szereg ciekawych rozwiązań technicznych, takich jak: wielofunkcyjny wyświetlacz z kolorowym ekranem, wspomniany już system Light Assist oraz druga generacja asystenta parkowania wraz z pilotem parkowania (asystującym przy parkowaniu równoległym i skośnym lub prostopadłym między innymi pojazdami). Dach Eosa 2011 jest składany i rozkładany za pomocą pilota (każda z czynności trwa 25 sekund). Pięcioczęściowy dach zaopatrzono także panoramiczny szyberdach.

Silniki
1.4 TSI o mocy 122 KM: W Europie Eosa napędzać będzie standardowo 1,4-litrowa jednostka TSI o mocy 122 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, dostępnym od 1500 obr./min. Ten turbodoładowany silnik w tryskiem bezpośrednim pozwala rozpędzić Eosa do 198 km/h i zużywa 6,6 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 152 g CO2 na 100 km. W wariancie BlueMotion zużycie paliwa zostaje zredukowane do 6,2 l na 100 km.

Nowy VW Eos debiutuje w Los Angeles 3 1.4 TSI o mocy 160 KM: Nieco mocniejszym wariantem jest również 1,4-litrowy TSI z turbosprężarką i kompresorem (twincharger) o mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm przy 1500 obr./min. Tak wyposażony Eos osiąga prędkość maksymalną 217 km/h. W cyklu mieszanym zużywa 6,8 l paliwa na 100 km emitując 157 g CO2 na km.

2.0 TSI o mocy 200 KM i 210 KM: Najmocniejszą jednostką benzynową dostępną w nowym Eosie będzie 2-litrowy TSI. W USA będzie się odznaczać mocą 200 KM, a w Europie 210 KM. Europejska wersja turbodoładowanego silnika z wtryskiem bezpośrednim ma maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm, dostępny od 1700 obr./min. Prędkość maksymalna: 238 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1 l na 100 km (165 g CO2/km). W Europie Volkswagen będzie oferować opcjonalnie Eosa z 2-litrowym TSI i dwusprzęgłową skrzynią DSG. Ta wersja będzie uzyskiwać prędkość maksymalną 236 km/h i zużywać przy tym 7,5 l benzyny na 100 km (174 g CO2/km). Maksymalny moment obrotowy bez zmian.

2.0 TDI o mocy 140 KM: 2-litrowa jednostka TDI o mocy 140 KM jest bardzo oszczędna. 4-cylindrowy silnik zużywa 5,2 l oleju napędowego na 100 km (138 g CO2/km) dostarczając przy tym maksymalnego momentu obrotowego 320 Nm. Konsumuje więc o 0,3 l mniej paliwa niż w poprzednim modelu. Silnik może także występować w wariancie BlueMotion – wówczas zużycie oleju napędowego spada do 4,8 l/100 km (125 g CO2/km) – o 0,7 l mniej w porównaniu z poprzednią wersją. W obu wariantach Eos będzie mógł osiągnąć prędkość maksymalną 207 km/h. 2-litrowy TDI i TDI z technologią BlueMotion mogą także współpracować z przekładnią DSG. Standardowa wersja zużywa wtedy 5,7 l oleju napędowego na 100 km (149 g CO2/km), a model z technologią BlueMotion – 5,3 l paliwa na 100 km (139 g CO2/km).

Źródło: Volkswagen, opracowanie: BM