Produkcja nowego Passata Varianta rozpoczęła się. Jednocześnie rozpoczęło się odliczanie przed wprowadzeniem na rynki europejskie szóstego już w tym roku nowego Volkswagena - 19 sierpnia pierwsze Passaty Varianty zostaną pokazane u dealerów VW w Niemczech i będzie to ich rynkowy debiut.
Passat Variant jest jednym z najpopularniejszych na świecie samochodów kombi. Dotychczas wyprodukowano ponad 4,3 miliona egzemplarzy tego modelu, dla którego charakterystyczna jest profesjonalna funkcjonalność. W nowej generacji cecha ta została doprowadzona do perfekcji i zaopatrzona w bardziej fascynujące niż kiedykolwiek "opakowanie".
Stylistyka nowego Passata Varianta - szczegóły
New face: Stylistyka przedstawionego na początku tego roku Passata Limousine uważana jest za niepowtarzalną, stylową a jednocześnie progresywną.
Najlepszym tego przykładem jest interpretacja nowego oblicza marki: wykończona chromem osłona chłodnicy w kształcie tarczy herbowej. Podczas gdy przód limuzyny i Varianta jest podobny, ich wygląd od słupka B znacznie się różni. Nowy "pięciodrzwiowiec" jest modelem, którego linie boczne i tył łączą w sobie siłę i delikatność. Jego forma pozostała nadal przejrzysta, a mimo to wyraża większą moc i budzi większe emocje, niż podziwiany za swoją ponadczasową elegancję poprzednik.
Mocna sylwetka: Patrząc na nowego Passata Varianta z boku, można zauważyć lekko wznoszącą się ku górze dolną krawędź bocznych szyb, jednocześnie górna krawędź szyb opada w dół – dzięki temu "pas okien" od słupka B do słupka D staje się coraz węższy, a przez to lżejszy, bardziej rozciągnięty i nadaje sylwetce sportowy charakter. Linia dachu natomiast opada w dół trochę bardziej łagodnie. Listwa ozdobna umieszczona na dole progu i z boku w tylnym zderzaku podkreśla sportową sylwetkę. O stylistyce auta decydują również diodowe światła tylne ze swoim niepowtarzalnym wyglądem w dzień i w nocy oraz zaakcentowana partia środkowa nad tylnymi kołami.
Większy i bardziej atletyczny: Dzięki niezwykle ukształtowanej sylwetce i silnemu "pasowi barkowemu" tył nowego Passata Variant jest bardzo "muskularny". Nowy wygląd – co jest bardzo istotne – nie wpłynął niekorzystnie na ograniczenie pojemności bagażnika. Wręcz przeciwnie: mimo, iż Variant wydaje się być niższy, a tym samym bardziej dynamiczny, niż jego poprzednik, w rzeczywistości jest o 1,9 cm wyższy (razem 1,52 metra).
Zestawienie wymiarów nowego Passata Varianta
Pełen załadunek: pojemność przestrzeni ładunkowej przy załadowaniu do wysokości pokrywy bagażnika (dolna krawędź okien) wynosi 603 litry.
Przy pełnym wykorzystaniu przestrzeni jest to 1.731 litra (wraz z 90 litrami w zagłębieniu koła zapasowego). Jednocześnie pojemność zbiornika paliwa wzrosła do 70 litrów. Ponadto zwiększyła się także dopuszczalna ładowność nowego Passata Varianta: teraz może on przewieźć do 638 kg bagażu.
Coraz więcej: Wystarczy jedno spojrzenie na wymiary nowego modelu, żeby stwierdzić, że zmiana generacji nastąpiła we wszystkich możliwych aspektach: nowy Passat Variant ma 4,77 metra długości i 1,82 metra szerokości, czyli jest dłuższy od swojego poprzednika o 9,2 centymetra i szerszy o 7,4 centymetra. Te dodatkowe centymetry oznaczają plus nie tylko dla bagażnika, lecz również dla pasażerów.
Wyposażenie seryjne nowego Passata Varianta – krótkie zestawienie
Cztery wersje wyposażenia i każda z nich bogata: Nowy Passat Variant, podobnie jak Limousine, będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline, Sportline i Highline.
Już w wyposażeniu podstawowym Trendline montowane są seryjnie między innymi ESP, klimatyzacja, sześć poduszek powietrznych, 16-calowe koła, elektrycznie obsługiwane przednie szyby, centralny zamek z pilotem, elektroniczny hamulec postojowy, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, uruchamiany przyciskiem system komfortowego startu "Press&Drive", składana podłoga w bagażniku, asymetrycznie dzielona i rozkładana tylna kanapa tworząca płaską powierzchnię (oparcie i siedzenie) oraz naturalnie reling dachowy (czarny).
W wersjach Comfortline, Sportline i Highline Passat Variant posiada ponadto między innymi dodatkowe, chromowane detale (zależnie od wyposażenia, na przykład boczne listwy ochronne i listwy przy bocznych szybach), przedłużoną konsolę środkową z podłokietnikiem, schowek i gniazdko elektryczne z tyłu, elektrycznie otwierane tylne szyby i elektrycznie regulowany w 3 kierunkach fotel kierowcy. Dodatkowo każdą z trzech wersji wyposażenia można rozszerzyć o indywidualne elementy, takie jak składane oparcie fotela pasażera w Passacie Variancie Comfortline, sportowe zawieszenie w Variancie Sportline lub chromowany reling dachowy w wersji Highline.
Nowe wyposażenie dodatkowe dla Passata Varianta
Sprytny tył: Po raz pierwszy w nowym Passacie Variancie zamontowany będzie między innymi działający automatycznie, hydropneumatyczny układ regulacji zawieszenia dla osi tylnej, Cargo-Management-System z szynami w podłodze wraz z regulowanym drążkiem teleskopowym i zwijanym pasem do mocowania bagażu oraz otwierana i zamykana przyciskiem tylna klapa. Podobnie jak w Limousine, Variant może być zamówiony z takimi dodatkowymi elementami jak Dynaudio-Soundsystem, system nawigacji z DVD, elektrycznie regulowane w 6 płaszczyznach fotele, złącze telefoniczne Bluetooth z oddzielną klawiaturą oraz reflektory bi-ksenonowe wraz z układem dynamicznego oświetlenia drogi na zakręcie.
Silniki nowego Passata Varianta
Passat Variant będzie dostępny z ośmioma silnikami: z wyjątkiem najsłabszego silnika (benzynowego o mocy 75 kW / 102 KM), wszystkie są nowymi jednostkami napędowymi dla modelu Passat.
Silniki benzynowe: Czterocylindrowe silniki FSI z homogenicznym bezpośrednim wtryskiem mają moc 85 kW / 115 KM, 110 kW / 150 KM i 147 kW / 200 KM. W ostatnim kwartale roku dołączy do nich 3,2-litrowy silnik V6-FSI o mocy 184 kW / 250 KM (seryjnie w połączeniu z napędem na wszystkie koła 4MOTION). Passaty Varianty w wersji 150 – i 200 KM będzie można poznać po podwójnej rurze wydechowej, wersję 250 KM – po dwóch rurach wydechowych, z prawej i lewej strony.
Silniki wysokoprężne: Jednostki TDI mają moc od 77 kW / 105 KM, przez 103 kW / 140 KM do 125 kW / 170 KM. Najmocniejszy TDI wyróżnia się nowoczesnym, wysokociśnieniowym systemem wtrysku z piezoelektrycznymi pompowtryskiwaczami oraz montowanym seryjnie filtrem cząsteczek stałych. Dla silników TDI o mocy 105 i 140 KM filtr cząsteczek stałych dostępny jest jako opcja.