...o pojemności 1,6 litra i mocy 77 kW/105 KM. Dzięki efektywności tego silnika, seryjnym technologiom takim jak system Start-Stop i system rekuperacji oraz oponom zoptymalizowanym pod kątem oporów toczenia, a także udoskonalonej aerodynamicznie stylistyce, nowy Passat BlueMotion zużywa tylko 4,2 litra paliwa na 100 km (Limousine). Odpowiada to emisji CO2 109 g/km (Variant: 4,4 l/100 KM i 114 g/km). Passat 1.6 TDI BlueMotion rozwija prędkość 195 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 12,2 s (Passat Variant: 193 km/h i 12,5 s). Za zmianę biegów w Passacie BlueMotion odpowiedzialna jest przekładnia 6-biegowa.
Patrząc na wartości spalania trudno sobie wyobrazić, że Passat BlueMotion jest dużym, bezpiecznym, komfortowym i mocnym samo-chodem, doskonale nadającym się do długich podróży, a zarazem bardzo ekologicznym, bardzo oszczędnym i z ekstremalnym zasięgiem. Przy pojemności zbiornika paliwa 70 litrów i spalaniu 4,2 litra może on teoretycznie przejechać na jednym baku 1.666 kilometrów. Dobrze, że system rozpoznający zmęczenie kierowcy najpóźniej po czterech godzinach przypomni, że należy zrobić przerwę w podróży.
Jeden z najpopularniejszych samochodów na świecie: Z ponad 15 milionami sprzedanych sztuk Passat jest jednym z najpopularniej-szych samochodów na świecie. Jesienią ubiegłego roku zaprezentowana została najnowsza generacja tej serii. Design przedniej części nadwozia tego bestsellera wykazuje teraz podobieństwo do Phaetona.
Nie ulega wątpliwości, że Passat był zawsze odzwierciedleniem po-stępu technicznego. Spektrum innowacji technologicznych wprowadzonych do Passata Trendline, Passata Comfortline i Passata Highline osiągnęło poziom oferowany dotychczas tylko w wyższej klasie samochodów.
Spektrum technologii jak w wyższej klasie samochodów: Passat oferowany jest z systemem rozpoznawania zmęczenia kierowcy, montowanym seryjnie od wersji wyposażenia Comfortline. Ponadto Passat jest pierwszym Volkswagenem z funkcją hamowania awaryjnego w mieście. Ten system wspierający kierowcę jest częścią udoskonalonej, automatycznej regulacji odległości ACC z Front Assist. Przy prędkości poniżej 30 km/h aktywna funkcja hamowania w mieście reaguje na stojące pojazdy, w razie konieczności automatycznie inicjuje hamowanie i może przyczynić się w ten sposób do uniknięcia najechania na stojący przed Passatem pojazd lub zminimalizuje skutki takiego uderzenia.
Ale to jeszcze nie wszystko, co oferuje Passat. Po wykonaniu odpowiedniego ruchu nogą za samochodem otwiera się bagażnik limuzyny (Easy Open). Ponadto po wciśnięciu przycisku Passat „widzi” luki parkingowe równoległe i prostopadłe do osi drogi i na życzenie automatycznie wjeżdża w nie z dokładnością co do centymetra (Park Assist II).
O światła drogowe kierowca nie musi się już martwić; jeżeli pozwala na to sytuacja na drodze, są zawsze zapalone. W połączeniu z seryjnymi reflektorami H7, Passat zmienia je automatycznie zależnie od tego, czy przed autem znajdują się inni uczestnicy ruchu. Ten opcjonalny asystent świateł drogowych nosi nazwę Light Assist. W przypadku reflektorów bi-ksenonowych z funkcją doświetlania zakrętów, światła drogowe pozostają cały czas zapalone i są tylko przesłaniane w określonych strefach tak, aby nie przeszkadzać in-nym kierowcom. Ten wariant asystenta świateł drogowych nazywa się Dynamic Light Assist. Oba systemy aktywują się po przekroczeniu 60 km/h. Podobnie jak Phaeton czy Touareg, także Passat ostrzega kierowcę przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu (Side Assist). Dzięki umieszczonej z przodu kamerze Volkswagen rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości oraz zakazy wyprzedzania i informuje o nich kierowcę.
Jakość i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie: Technologie i jeszcze wyższa jakość wykończenia i materiałów bardziej niż kiedykolwiek wyróżniają Passata spośród jego konkurentów. Ponadto Passat BlueMotion jest ekstremalnie cichy. Tę ciszę we wnętrzu udało się uzyskać dzięki materiałom izolacyjnym wbudowanym w obrębie deski rozdzielczej i w drzwiach, pochłaniającym większość odgłosów dochodzących z zewnątrz i z komory silnika. Poza tym w przedniej szybie oraz opcjonalnie w bocznych przednich szybach może być wklejona folia wygłuszająca.
Również poziom bezpieczeństwa Passata jest teraz jeszcze wyższy. Już jego poprzednik otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Teraz takie rozwiązania, jak sygnalizacja niezapiętych pasów dla tylnych siedzeń oraz zagłówki z regulacją poziomą z przodu (seryjne od Comfortline) jeszcze bardziej poprawiły bezpieczeństwo. Nowe zagłówki dla kierowcy i siedzącego obok niego pasażera redukują na przykład ryzyko urazu kręgosłupa. Zatem nowy Passat BlueMotion jest nie tylko najoszczędniejszym, lecz również najbezpieczniejszym Passatem w historii.