MotoNews.pl

Pierwsze miejsce Foxa w teście zderzeniowym ADAC

Pierwsze miejsce Foxa w teście zderzeniowym ADAC13.07.2005
W najnowszym teście zderzeniowym ADAC Volkswagen Fox udowadnia w sposób przekonywujący, że nawet niedrogie małe samochody mogą być bardzo bezpieczne. Dzięki dobremu wynikowi Fox zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie cenowym ...

W najnowszym teście zderzeniowym ADAC Volkswagen Fox udowadnia w sposób przekonywujący, że nawet niedrogie małe samochody mogą być bardzo bezpieczne. Dzięki dobremu wynikowi Fox zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie cenowym.

Bezpieczeństwo nie może być uzależnione od zasobności portfela. Tego zdania jest nie tylko Volkswagen, lecz także ADAC. Jednak eksperci chcieli dokładnie wiedzieć, jak bezpieczny może być w rzeczywistości mały samochód. ADAC sprawdził więc Volkswagena Foxa pod kątem bezpieczeństwa w przypadku zderzenia.

Pierwsze miejsce Foxa w teście zderzeniowym ADAC 1 Test został przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi kryteriami EuroNCAP w centrum technicznym ADAC w miejscowości Landsberg. Symuluje on typowe zderzenie czołowe, na przykład podczas wyprzedzania. Samochód poruszający się z prędkością 64 km/h uderza powierzchnią 40 procent w odkształcalną barierę aluminiową.

"Mały Fox pokazał swoją wielkość" – powiedział ekspert z ADAC, Klaus Brieter w ADACmotorwelt (Zeszyt 7/2005). I dodał: "Współpraca napinaczy pasów, ograniczników siły naprężenia pasów, poduszek powietrznych i składającej się kolumny kierownicy jest bardzo dobra. Obie poduszki zostały całkowicie wypełnione, zanim głowa i klatka piersiowa pasażerów uderzyły w nie z pełną siłą. Ryzyko obrażeń głowy, karku i klatki piersiowej utrzymuje się na zadowalająco niskim poziomie. Stabilna kabina pasażerska dzielnie zniosła ogromne uderzenie: przedni słupek przesunął się tylko o 24 milimetry do tyłu, dzięki czemu drzwi kierowcy można bez problemu otworzyć po zderzeniu i szybko udzielić pomocy pasażerom."

Także przy uderzeniu bocznym, przy którym przeszkoda uderza w bok pojazdu z prędkością 50 km/h, Fox mógł się pochwalić dobrymi wynikami: "Stabilny tylny słupek drzwi, mało odkształcone progi i wbudowane w drzwi wzmocnienia stalowe w znacznym stopniu przyczyniają się do tego, że siła uderzenia amortyzowana jest przez dużą powierzchnię."

Fox otrzymał od ekspertów ADAC łącznie 28 punktów, co w punktacji EuroNCAP odpowiada czterem z pięciu gwiazdek. Tym wynikiem nowy Volkswagen zajmuje pierwsze miejsce w swojej klasie cenowej i udowadnia, że także niedrogi samochód może zapewniać wysoki poziom bezpieczeństwa. Do takiego wniosku doszedł również ADAC: "Fox udowadnia w wyraźny sposób, że nawet tani mały samochód może być bezpieczny."

Niezależnie od ADAC, także Auto Bild przeprowadził test zderzeniowy Foxa na urządzeniu Crash DEKRA w Neumünster. W wydaniu 22/2005 Auto Bild czytamy: "Volkswagen udowadnia swoim Foxem, że nawet niedrogi mały samochód może być bezpieczny."

Źródło: Volkswagen
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata