Polak zwycięzcą pierwszego wyścigu Scirocco R-Cup

Polak zwycięzcą pierwszego wyścigu Scirocco R-Cup02.05.2011
Debiutujący w Pucharze Scirocco R Mateusz Lisowski zwyciężył w inaugurującym wyścigu na Hockenheim. Adam Gładysz linię mety minął jako ósmy. Przed Adamem wyścig ukończyło dwóch kierowców startujących gościnnie - legendy sportów motorowych, ...

...Uwe Alzen i Nicola Larini, zatem Tarnowianin zapisał na swoim koncie 15 punktów, przyznawanych za szóste miejsce.

Polak zwycięzcą pierwszego wyścigu Scirocco R-Cup 1 Scirocco R-Cup jest najbardziej przyjaznym środowisku markowym pucharem na świecie. Dzięki zasilaniu samochodów biogazem, auta emitują do atmosfery o 80% mniej szkodliwych substancji w porównaniu z samochodami zasilanymi benzyną. O tym jak bardzo popularna na świecie jest ta seria, świadczą wyniki porannych kwalifikacji. Pierwsze miejsce wywalczył Brytyjczyk – Daniel Lloyd, drugi był Polak – Mateusz Lisowski, trzeci Szwed Ola Nilssin, czwarty Hindus, piąta Dunka, szósty Włoch, siódmy Niemiec i ósmy Amerykanin. Zawodnicy z pierwszej ósemki pochodzą z ośmiu różnych krajów i 3 kontynentów. Adam Gładysz niestety nie może zaliczyć kwalifikacji do udanych, wywalczył jedenaste pole startowe.

Wyścig rozpoczął się przy słonecznej pogodzie, temperatura powietrza wynosiła 26,8 st. Celsjusza. Kibice zgromadzeni na torze oglądali wiele ciekawych pojedynków. Mateusz Lisowski od razu wyprzedził Daniela Lloyda, awansując na pierwsze miejsce i pozycji tej nie oddał aż do mety. Adam Gładysz świetnie rozpoczął, na prostej startowej uporał się z dwoma konkurentami, a na kolejnym okrążeniu wywalczył ósmą pozycję, na której ukończył wyścig. Jako drugi linię mety minął Brytyjczyk Daniel Lloyd.

Wśród legend sportu motorowego najlepiej zaprezentował się były kierowca Formuły 1 i mistrz DTM z 1993 roku Nicola Larini. Dzięki dobrej taktyce korzystania z przycisku Push-to-pass udało mu się wyprzedzić na ostatnich okrążeniach kilku rywali i zająć miejsce na podium. Na piątym miejscu wyścig ukończył Uwe Alzen. Johnny Cecotto startujący z 19 pozycji, linię mety minął jako jedenasty.

Polak zwycięzcą pierwszego wyścigu Scirocco R-Cup 2 Pucharowe Scirocco R wyposażone jest w dwulitrowy silnik turbo zasilany biogazem. Charakterystycznym elementem pucharowego auta jest czerwony przycisk Push-to-pass, dzięki któremu kierowca może podczas wyścigu zwiększyć moc silnika z 225 do 275 KM, aby dokonywać spektakularnych manewrów wyprzedzania na torze. Ponadto wersja przygotowana na sezon 2011 prezentuje się bardzo agresywnie. Wloty powietrza z przodu i na pokrywie silnika umożliwiają lepsze chłodzenie, duży tylni spoiler zapewnia 45 kg dodatkowego docisku na oś tylną i lepszą stabilność podczas jazdy. Dzięki użyciu kilku elementów z włókna węglowego, masa własna pojazdu zredukowana została z 1250 do 1210 kg.

#19 – Gładysz Adam; kwalifikacje: 11; wyścig 8
Na starcie zyskałem dwie pozycje, ostatecznie wyścig ukończyłem jako ósmy, punkty jednak zdobyłem za szóstą lokatę, gdyż przede mną linię mety mięło dwóch zawodników startujących gościnnie. Kwalifikacje, które nie ułożyły się po mojej myśli, niestety zaprzepaściły szansę na walkę o zwycięstwo. W wyścigu było jednak dużo walki, utrzymywałem przez cały dystans dobre tempo, z niecierpliwością czekam na kolejną eliminację, która odbędzie się w Austrii w Spielberg na początku czerwca.

#8 – Lisowski Mateusz; kwalifikacje: 2; wyścig 1
Jeżeli ktoś przed rozpoczęciem sezonu powiedziałby mi, że wygram pierwszy wyścig, uznałbym go za szaleńca. O zwycięstwie zadecydował fakt, że bardzo szybko wyprzedziłem Daniela Lloyda. Jestem naturalnie bardzo dumny z tego, że minąłem linię mety przed takimi nazwiskami, jak Nicola Larini, Johnny Cocetto czy Kurt Thiim.

Polak zwycięzcą pierwszego wyścigu Scirocco R-Cup 3 Kalendarz Scirocco R-Cup 2011
29.04 - 30.04 Hockenheim (D)
03.06 - 05.06 Spielberg (A) (dwa wyścigi w jeden weekend)
17.06 - 18.06 EuroSpeedway (D)
01.07 - 02.07 Norisring (D)
05.08 - 06.08 Nürburgring (D)
02.09 - 04.09 Brands Hatch (GB)
16.09 - 18.09 Oschersleben (D) )dwa wyścigi w jeden weekend )
21.10 - 22.10 Hockenheim (D)

Dane techniczne Volkswagena Scirocco R-CuP
Silnik

  • Rzędowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy turbo z wtryskiem biogazu, chłodnica powietrza doładowującego, cztery zawory na każdym cylindrze
  • Pojemność: 1984 cm3
  • Moc silnika: 165 kW(225 KM) przy 6000 obr./min.
  • Moment obrotowy: 275 Nm przy 3000 obr./min.
  • System Push-to-pass - elektroniczna regulacja ciśnienia doładowania, pozwalająca zwiększyć moc na kilka sekund o ok. 37 kW (50 KM)

Przeniesienie mocy

  • Napęd na przednie koła, seryjna 6- biegowa skrzynia DSG z podwójnym sprzęgłem, łopatki zmiany biegów przy kierownicy, zmodyfikowane przełożenia i oprogramowanie, automatyczna blokada mechanizmu różnicowego.

Polak zwycięzcą pierwszego wyścigu Scirocco R-Cup 4 Zawieszenie

  • Amortyzator ZF ze sprężyną H&F, łatwo regulowany
  • Elektro-mechaniczne wspomaganie układu kierowniczego
  • Obręcze ze stopu metali lekkich ATS, 9 x 18 J
  • Opony Dunlop 240/640/18

Karoseria i wnętrze

  • Nadwozie samonośne, klatka bezpieczeństwa zgodna z normami FIA, przedni dyfuzor powietrza, tylni spoiler, pokrywa bagażnika i pokrywa silnika wykonane z CFK
  • Sportowa kierownica Volkswagena z poduszką powietrzną, siedzenia wyścigowe OMP z ochroną głowy, pasy bezpieczeństwa z 6-stopniową regulacją, krata bezpieczeństwa (po stronie kierowcy), urządzenie do gaszenia pożaru, zapis danych Aim-Memotec

Wymiary, masa

  • Długość / szerokość / wysokość: 4256/1810/1380 mm
  • Rozstaw kół: 1571 mm z przodu, 1567 mm z tyłu
  • Rozstaw osi 2578 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa: 22 kg biometanu
  • Masa własna: 1210 kg

Źródło: Volkswagen