...obchodzi także sam model VW Golf GTI – ma już 35 lat! To podwójne święto zostanie uczczone w szczególny sposób. Volkswagen zaprezentuje pojazd stworzony specjalne na tę okazję – Golfa GTI Edition 35, napędzanego silnikiem o mocy 235 KM, o którym pisaliśmy już wcześniej tutaj.
Oprócz tego Volkswagen Motorsport GmbH pokaże nad austriackim jeziorem model Golf24, Golfa z napędem na wszystkie koła i silnikiem o mocy 440 KM, który weźmie udział w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring (23-26 czerwca). Na zlocie zadebiutuje także drugi wyścigowy Golf – odświeżona wersja Golfa GTI 16S Group 4 z roku 1977. Z jednostki napędowej Oettingera o pojemności zaledwie 1600 cm3 wydobywa on aż 215 KM mocy i to bez turbodoładowania.
Golf GTI Edition 35
Jak już wspomnieliśmy, najmocniejsza wersja Golfa GTI dysponuje mocą 235 KM (o 25 KM więcej niż „normalne” GTI), maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm i może poruszać się z prędkością 247 km/h. Jednak zwykłe zwiększenie mocy nie satysfakcjonowało Volkswagena. Koncern wykorzystał więc silnik z Golfa R z napędem na wszystkie koła i zaadaptował go na potrzeby pojazdu z napędem na przednią oś. Golf GTI Edition 35 korzysta także z elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS i (opcjonalne) z 6-biegowej przekładni DSG. Pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, ale konsumuje przy tym tylko 8,1 l paliwa na 100 km (przy zastosowaniu skrzyni DSG 8 l/100 km). To sprawia, że Golf GTI Edition 35 jest jednym z najoszczędniej wykorzystujących paliwo samochodów sportowych. Na rynku niemieckim ceny rocznicowej edycji Golfa GTI zaczynać się będą od poziomu 30 425 euro.
Golf GTI 16S
Pojazd ten to klasa sama dla siebie i to nie tylko w rodzinie klasycznych samochodów. Z pojemności 1600 cm3 silnika generuje 215 KM. Przy wsparciu ze strony Volkswagena tuningowi specjaliści z KWL Motorsport postanowili zbudować nowoczesną wersję tego modelu. Elementy podwozia dostarczyła firma Bilstein, a 5-biegową, wyścigową przekładnie Volkswagen Motorsport. Pojazd dysponuje także 80-litrowym zbiornikiem na paliwo.
Golf24
Golf24 to powrót legendy. Pojazd z napędem na obie osie i silnikiem o mocy 440 KM został stworzony specjalnie na rocznicę wyprodukowania pierwszego GTI. Pod maską Golfa24 znajduje się 2,5-litrowa, 5-cylindrowa jednostka napędowa turbo. Inżynierzy z Volkswagena w swoim projekcie odwołali się do modelu Scirocco GT24-CNG i radykalnie rozwinęli jego koncepcję.