Na świecie sprzedano jak dotąd ponad 600.000 pierwszej wersji Tiguana. Nowy model zadebiutował podczas Genewskiego Salonu Samochodowego, dziś zostały opublikowane polskie ceny. Podstawowa, bardzo dobrze wyposażona wersja Trend&Fun dostępna jest za 89.990 zł.
Nowy Tiguan zastępuje model, który odniósł duży sukces: po wprowadzeniu na rynek w 2007 roku w Niemczech, stał się natychmiast liderem na rynku małych SUVów i pozycji tej nigdy nie utracił. Tiguan jest jednym z najpopularniejszych Volkswagenów także w innych regionach świata. Największymi rynkami dla tego modelu są Europa, Rosja, USA, Chiny, Brazylia i Australia. Łącznie od jesieni 2007 roku sprzedanych zostało ponad 600.000 Tiguanów.
Tiguan w Polsce cieszy się dużą popularnością. Tylko w ubiegłym roku sprzedaliśmy ponad 2.100 sztuk. Klienci najczęściej wybierali najlepiej wyposażoną wersję Sport&Style w połączeniu z silnikami TDI. Wprowadzając nowego Tiguana na polski rynek jesteśmy pełni optymizmu. Nowoczesna stylistyka, poszerzona gama nowoczesnych silników, czy innowacyjne systemy wspierające kierowcę, to tylko część udoskonalonej oferty. Szczególną uwagę warto zwrócić na kolejną, czwartą wersję wyposażenia Track&Style, która łączy prestiż i komfort wersji Sport&Style z cechami terenowymi Track&Field. Dziś rozpoczęliśmy przedsprzedaż, wiec Klienci już mogą składać zamówienia. Pierwsze samochody trafią do salonów jeszcze pod koniec tego miesiąca. - powiedział Marek Ćwiek, Kierownik Działu Produktu marki Volkswagen w Kulczyk Tradex.
Całkowicie zmieniony został design przedniej części nadwozia. Nowy Tiguan nawiązuje stylistyką do dużego Touarega. Tiguan – jako jedyny samochód terenowy w swojej klasie – może być zamawiany w wersji przeznaczonej przede wszystkim do poruszania się po utwardzonych drogach lub w wersji specjalnie dostosowanej do jazdy po bezdrożach. Oba modele różnią się przednią częścią nadwozia („Onroad” – kąt natarcia 18 stopni, „Offroad” – kąt natarcia 28 stopni).
Do oferty Tiguana włączonych zostało wiele nowych systemów wspierających kierowcę. Należy do nich system rozpoznający zmęczenie (seryjny w Sport&Style oraz Track&Style), systemy świateł drogowych współpracujące z kamerami – Light Assist (światła H7) i Dynamic Light Assist (reflektory bi-ksenonowe) oraz system ułatwiający utrzymanie toru jazdy Lane Assist. Nowością w Tiguanie jest także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS.
W Europie Tiguan jest oferowany z siedmioma silnikami o mocy od 110 do 210 KM. Trzy z siedmiu silników są nowością w ofercie. Cztery jednostki benzynowe (TSI o pojemności 1,4 do 2,0 litrów) rozwijają moc między 122 KM a 210 KM. Spektrum mocy silników wysokoprężnych (TDI) sięga od 110 KM do 170 KM. Do nowego Tiguana jest dostępna jako opcja 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG) – jedna z najefektywniejszych i najszybszych automatycznych skrzyń biegów.
Wszystkie Tiguany w wersji BlueMotion Technology posiadają systemy Start-Stop i tryb rekuperacji. Dzięki temu nawet z napędem na wszystkie koła Tiguan 2.0 TDI 4MOTION BlueMotion Technology o mocy 140 KM zużywa tylko 5,8 l/100 km! Nie ulega wątpliwości, że ten Volkswagen należy do najoszczędniejszych SUVów na świecie. Tiguan z tym silnikiem dostępny jest także z napędem na przednie koła, wtedy zużycie paliwa zmniejsza się do 5,3 l/100 km.