...a w listopadzie w całej Europie (wersja z kierownicą po prawej stronie jednak dopiero w styczniu 2012 r.). Mieszkańcy Azji będą musieli poczekać na nowego Beetle’a do lutego przyszłego roku, a klienci w Ameryce Południowej aż do przełomu 2012 i 2013 roku.
Za wygląd nowego VW Beetle’a odpowiedzialny jest zespół projektantów pod kierownictwem Waltera de Silvy i Klausa Bischoffa. Nadwozie stworzyli: Marc Lichte, Chris Lesmana i Nisan Kucam, a projektem wnętrza zajęli się: Tomasz Bachorski i Ingo Brückmann. O kolory i wykończenia zadbały Oona Scheepers i Susanne Gerken. Jak zapewnia designerski team w nowy Beetle w niczym nie przypomina modelu z 1998 roku.
Beetle ma teraz czysty, pewny siebie i dominujący, sportowy charakter. Nie tylko niżej poprowadziliśmy profil pojazdu, samochód jest znacznie szerszy, maska silnika dłuższa, przednia szyba przesunięta bardziej w tył i mocniej pochylona. Wszystko to tworzy wrażenie nowej dynamiki. - wyjaśnia Klaus Bischoff.
Linia dachu rzeczywiście została poprowadzona znacznie niżej i nawiązuje do wyglądu koncepcyjnego Ragstera, pokazanego w Detroit w 2005 roku – hot roda bazującego na Beetle’u z 1998 r. Nowa generacja Beetle’a ma śmiałe proporcje, jest bardziej dynamiczna i „męska”.
Samochód ma 4278 mm długości (o 152 mm więcej niż w poprzedniej generacji), 1808 mm szerokości (o 84 mm więcej w porównaniu z poprzednią wersją), 1486 mm wysokości (-12 mm) i rozstaw osi: 2537 mm. Pojemność bagażowa w zależności od konfiguracji foteli wynosi od 310 do 905 l.
Pojazd wyposażono także w panoramiczny szyberdach, system audio marki Fender i automatyczny system zamykania i uruchamiania samochodu Keyless Access. Beetle będzie dostępny w trzech wariantach wyposażeniowych: “Beetle”, “Design” i “Sport”.
Oferta silnikowa obejmuje jednostki napędowe o mocy od 105 KM / 77 kW do 200 KM/ 147 kW. Będą to jednostki benzynowe TSI w tryskiem bezpośrednim (z wyjątkiem 2,5-litrowego silnika oferowane w USA) i diesle TDI. Zużycie paliwa w przypadku najoszczędniejszego silnika 1.6 TDI o mocy 105 KM w europejskim cyklu mieszanym będzie wynosić 4.3 l/100 km.
Z okazji wprowadzenia nowej generacji Beetle’a na rynek europejski i w USA Volkswagen stworzył także dwie specjalne wersje modelu: Black Turbo i White Turbo, bazujące na Beetle Sport 2.0 TSI DSG o mocy 200 KM.
Jak sama nazwa wskazuje, White Turbo będzie wyróżniać się białym lakierem nadwozia, a Black Turbo, czarnym. Obie wersje specjalne będą także mieć specjalne plakietki i czarne felgi oraz obudowy lusterek (w White Turbo) lub białe felgi i obudowy lusterek (w Black Turbo). Deska rozdzielcza we wnętrzu, plakietka na kierownicy i panele drzwiowe będą mieć kolor nadwozia.