Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje model Caddy ze skrzynią biegów DSG, gwarantującą krótkie przełożenia przy zachowaniu wysokiego komfortu. Skrzynia biegów, która używana była do tej pory z sukcesem w samochodach osobowych teraz znajdzie zastosowanie w innej grupie pojazdów. DSG docenią szczególnie kierowcy Caddy Furgon i Kombi, którzy poruszają się głównie w ruchu miejskim "stop and go".
Silniki TDI z konwencjonalną automatyczną skrzynią biegów są mniej oszczędne niż te, które współpracują ze skrzynią manualną. W sektorze samochodów użytkowych, w których oszczędność paliwa jest szczególnie istotna, kombinacja silników diesla i automatycznych skrzyń zawodziła do tej pory i nie odniosła żadnego skutku. Jednakże średnie zużycie paliwa Caddy TDI - DSG jest tak samo niskie, jak w samochodzie z manualną skrzynią biegów.
Skrzynia DSG jest produkowana w fabryce Volkswagena w niemieckim Kassel. Podczas jej projektowania szczególny nacisk położono na ograniczenie zużycia paliwa, istotne zwłaszcza dla europejskich klientów. Skrzynia DSG różni się od konwencjonalnych automatycznych skrzyń biegów przede wszystkim brakiem przekładni hydrokinetycznej.
W automatycznej przekładni typu DSG kolejny bieg jest zawsze w pogotowiu by go włączyć. Montowana poprzecznie przekładnia ma dwa mokre sprzęgła (te lepiej radzą sobie z wysokimi termicznymi obciążeniami niż sprzęgła suche i mogą być precyzyjniej kontrolowane). Ciśnienie regulowane jest hydraulicznie. Sprzęgło 1 używane jest dla biegów nieparzystych (oraz biegu wstecznego), a sprzęgło 2 dla parzystych. Oznacza to, że w praktyce powinniśmy mówić o dwóch sprzęgłach. Dzięki odpowiedniemu systemowi zarządzania sprzęgłami zmiana biegu nie powoduje utraty mocy.
Za wysoki stopień sprawności DSG opowiadają inteligentny hydrauliczny i elektroniczny system sterowania (mechatronika), dwa mokre sprzęgła oraz dwa wejściowe i dwa wyjściowe wałki. Układ sprawia, że kolejny wyższy bieg jest gotowy do aktywacji i czeka tylko na przełączenie. Na przykład: gdy auto jedzie na trzecim biegu, czwarty bieg jest już włączony, ale jeszcze nieaktywny. Po osiągnięciu idealnego momentu na przełączenie, sprzęgło odpowiedzialne za bieg trzeci otwiera się, a współpracujące z czwartym biegiem zamyka, uruchamiając go tym samym. Cały proces zmiany biegów trwa zaledwie parę setnych sekundy.
Współdziałający ze skrzynią DSG silnik, dzięki szybkiej zmianie biegów, dysponuje zawsze odpowiednim zapasem mocy.