Golf Cabriolet i Jetta zaliczyły testy oceniające ochronę pasażerów odpowiednio na 96 i 94 procent. Niezależnie od wzrostu kierowcy i pasażera oba auta otrzymały najlepsze wyniki. Przy ocenie uwzględniane były rezultaty testów zderzenia czołowego, bocznego i zderzenia ze słupem. Nie tylko dorośli mogą czuć się bezpiecznie: testy z manekinami odpowiadającymi dzieciom w wieku 18 miesięcy i 3 lat zarówno w Volkswagenie Jetta jak i w Golfie Cabriolet wykazały bardzo dobrą ochronę najmłodszych pasażerów.
Równie ważne, jak ochrona pasażerów pojazdu, jest bezpieczeństwo innych uczestników ruchu. Przy prędkości 40 km/h symulowano wypadki z udziałem dzieci i dorosłych. W kwestii ochrony podudzi przy uderzeniu o zderzak, Jetta we wszystkich testowanych kategoriach wypadła bardzo dobrze. Golf Cabriolet uzyskał bardzo dobry wynik w kryterium ochrony głowy dzieci: górna część maski silnika sprężynowała minimalizując obrażenia głowy.
W dziedzinie wspierania bezpieczeństwa oba samochody zaliczyły testy na 71 procent. Euro NCAP doceniło nie tylko system przypominający o zapięciu pasów, lecz także należący do standardowego wyposażenia ESP. Oba systemy są montowane seryjnie zarówno w Golfie Cabriolet, jak i w Volkswagenie Jetta.