Ten pickup także z automatyczną przekładnią będzie wyznaczał standardy w dziedzinie zużycia paliwa, komfortu jazdy i możliwości terenowych. Caddy Edition 30. Z okazji 30-tych urodzin modelu Caddy Samochody Użytkowe Volkswagen prezentują model specjalny Edition 30 jako model studyjny, zbliżony do produkcji seryjnej. Koncepcja tej wersji nawiązuje, do cieszącego się powodzeniem modelu specjalnego - Multivan Edition 25.
Caddy Edition 30 zdobi błyszczący czarny dach, czarne 17-calowe obręcze kół oraz wysokiej jakości wyposażenie wnętrza. Wystawiany na IAA 2011 model specjalny jest wyposażony w mocny silnik 2.0 TDI 170 KM z przekładnią DSG. Ta jednostka napędowa czyni ze studyjnego auta najmocniejsze Caddy w historii i będzie z pewnością obiektem pożądania wielu miłośników Caddy.
Amarok z automatyczną skrzynią biegów. Amarok wyznaczył wiele nowych standardów dla swojego segmentu, a teraz pojawia się jeszcze jedno wyjątkowe rozwiązanie: na początku przyszłego roku Amarok będzie oferowany z innowacyjną, 8-biegową przekładnią automatyczną. Skrzynia ta łączy wysoki komfort jazdy z dobrymi właściwościami terenowymi i bezkonkurencyjnie niskimi wartościami zużycia paliwa: Amarok 2.0 TDI z BlueMotion Technology i systemem Start-Stop zużywa tylko 7,6 litra na 100 kilometrów i jest oszczędniejszy, niż Amarok z manualną skrzynią biegów.
Przekładnia automatyczna montowana jest w połączeniu ze stałym napędem na wszystkie koła i nowym silnikiem TDI biturbo o mocy 132 kW, który rozwija maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Amarok z tą skrzynią biegów ma zwiększoną dopuszczalną masę holowanej przyczepy do 3,2 tony (przy nachyleniu maks. 12%).
Multivan BlueMotion – najoszczędniejszy Multivan w historii. Rozwijający moc 84 kW/114 KM dwulitrowy TDI, w porównaniu z aktualnym modelem seryjnym o mocy 75 kW/102 KM, zużywa o 0,9 litra oleju napędowego mniej. Średnie zużycie wynosi tylko 6,4 l/100 km i odpowiada emisji CO2 na poziomie 169 g/km (o 24 gramy mniej). Wynik ten udało się osiągnąć dzięki efektywnym i mocnym silnikom czterocylindrowym z Common Rail w połączeniu z systemem Start-Stop, rekuperacją, oponami zoptymalizowanymi pod kątem oporów toczenia oraz specjalnym modyfikacjom aerodynamicznym.
Wyposażenie seryjne Multivana BlueMotion obejmuje między innymi półautomatyczną klimatyzację Climatic, tempomat, specjalną tkaninę tapicerki oraz części dodatkowe nadwozia lakierowane w kolorze nadwozia.
Model specjalny na 30-te urodziny: Caddy Edition 30
Jako model specjalny, z okazji przyszłorocznych 30-tych urodzin popularnego Caddy, Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje na IAA Caddy Edition 30 – model studyjny zbliżony do produkcji seryjnej. Z czarnym dachem i błyszczącymi obręczami kół oraz wysokiej jakości wyposażeniem wewnętrznym, a także z mocnym silnikiem Caddy Edition 30 jest wyjątkowo atrakcyjnym modelem.
W 1982 roku na europejskim rynku pojawił się, jako pickup na bazie Golfa I, model Caddy. 30 lat później Caddy jest jednym z najpopularniejszych samochodów w segmencie kompaktowych vanów i miejskich aut dostawczych. Dotychczas sprzedano ponad 1,5 mln sztuk tego modelu.
Zarówno jako samochód rodzinny, jak i miejski samochód dostawczy czy auto dla rzemieślników Caddy ma coraz większe grono wielbicieli. To dobry powód, aby uczcić 30-te urodziny tej serii specjalnym modelem: Caddy Edition 30.
Z zewnątrz Caddy Edition 30 różni się od innych wariantów wyposażenia błyszczącym, czarnym dachem, czarnymi relingami dachowymi i 17-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich. Napisy na tylnej pokrywie, rozsuwanych drzwiach i listwach progowych świadczą o jego wyjątkowym charakterze. Lakier zewnętrzny dostępny jest w kolorach pasujących do czarnego dachu: białym Candy, srebrnym Reflex, czerwonym Salsa, zielonym Primavera i żółtym Sunny.
Pięcio- lub siedmioosobowe wnętrze ma sportowy wygląd i bogate wyposażenie. Siedzenia pokryte są Alcantarą, kierownica wielofunkcyjna, osłona dźwigni zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego – obszyte są skórą. Półautomatyczna klimatyzacja Climatic i przyciemnione szyby dbają o komfort podróżujących.
Model Caddy Edition 30 jest dostępny z krótkim rozstawem osi jako wersja osobowa i jako furgon. Można wybrać do niego jeden z czterech silników: wysokoprężny (TDI) o mocy od 75 kW do 125 kW lub benzynowy (TSI) o mocy 77 kW.
We Frankfurcie wystawiany jest Caddy Edition 30 z najmocniejszym silnikiem, jaki jest fabrycznie montowany w Caddy: 2.0 TDI z DSG o mocy 125 kW/170 KM przyspiesza kompaktowego vana do prędkości maksymalnej 196 km/h. Moment obrotowy 350 Nm gwarantuje doskonałą siłę ciągu i czyni ten model najbardziej dynamicznym Caddy, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany.
Innowacyjna przekładnia automatyczna dla Amaroka
Na początku roku 2012 dla popularnego Amaroka będzie oferowana innowacyjna 8-biegowa przekładnia automatyczna. Przekładnia ta łączy wysoki poziom komfortu z dobrą przydatnością do jazdy w terenie i zużyciem paliwa znacznie niższym, niż w przypadku odpowiedniej wersji z manualną skrzynią biegów. Ze spalaniem na poziomie 7,6 litra na 100 kilometrów i emisją 199 g/km CO2 ten Amarok zajmuje wyjątkową pozycję wśród pickupów w segmencie samochodów z klasy 1 tony.
Z nową, automatyczną 8-biegową przekładnią Amarok jest pierwszym pickupem w swojej klasie z tego rodzaju skrzynią biegów. Dzięki dodatkowym stopniom przełożenia można było osiągnąć znacznie większy rozstaw między 1-szym a 8-mym biegiem, niż w konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów. Ma to bardzo pozytywne skutki: większy rozstaw biegów poprawia sprawność silnika TDI we wszystkich zakresach prędkości obrotowych, ponadto silnik jest wtedy oszczędniejszy, a jednocześnie bardziej dynamiczny.
Ósmy bieg jest biegiem „overdrive” o obniżonej prędkości obrotowej a tym samym mniejszym zużyciu paliwa. Pierwszy bieg jest skróconym biegiem do ruszania, przystosowanym do jazdy terenowej i holowania przyczepy. Dzięki temu Amarok z automatyczną skrzynią biegów i stałym napędem na wszystkie koła doskonale nadaje się do jazdy poza utwardzonymi drogami bez konieczności stosowania dodatkowej przekładni redukcyjnej.
Niskie prędkości obrotowe silnika mają korzystny wpływ także na komfort akustyczny. Aby możliwie jak najlepiej oddzielić układ napędowy od drgań silnika, zastosowano unowocześnione przetworniki momentu obrotowego ze zoptymalizowanymi tłumikami. Aby w każdej fazie uzyskać płynną funkcję Start-Stop, przekładnia musi generować wystarczająco wysokie ciśnienie oleju, które zapewni bezpoślizgowe przeniesienie sił między poszczególnymi elementami. System został uzupełniony elektrycznie napędzaną pompą, która w fazie „Stop” silnika utrzymuje niezbędne ciśnienie oleju w układzie hydraulicznym.
Nowa technologia – w połączeniu z BlueMotion Technology, rekuperacją i oponami zoptymalizowanym pod kątem oporów toczenia – ma wyraźny wpływ na zużycie paliwa. Inaczej niż w porównywalnych modelach konkurencyjnych, spalanie Amaroka z automatyczną skrzynią biegów jest mniejsze, niż przy wariancie o mocy 120 kW i z przekładnią manualną.
Amarok z automatyczną przekładnią zużywa tylko 7,6 litra na 100 kilometrów, co odpowiada emisji 199 g/km CO2, i jest najoszczędniejszym samochodem w swojej klasie.
Połączenie nowej automatycznej skrzyni biegów z funkcją Start-Stop silnika jest nie tylko wyjątkową kombinacją, lecz także znacznie poprawia komfort. Kierowca nie musi nic zmieniać w sposobie jazdy: podczas postoju z wciśniętym hamulcem silnik wyłącza się, zwolnienie pedału hamulca powoduje natychmiastowe uruchomienie silnika.
Nowa automatyczna skrzynia biegów jest połączona ze stałym napędem na wszystkie koła i nowym silnikiem: 2.0 TDI biturbo o mocy 132 kW/180 KM. Silnik ten dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 420 Nm i gwarantuje dobre osiągi oraz komfortową jazdę, także z przyczepą lub pełnym załadunkiem. Prędkość maksymalną 179 km/h Amarok osiąga na 7. biegu. Na przyspieszenie od 80 km/h do 120 km/h potrzebuje tylko 8,5 sekundy.
Komfort i wygoda są zagwarantowane także podczas holowania przyczepy lub dużego obciążenia skrzyni ładunkowej. Przy automatycznej skrzyni biegów dopuszczalna masa holowanej przez Amaroka przyczepy wynosi 3,2 tony (przy nachyleniu 12%), co jest najlepszą wartością wśród konkurencyjnych modeli.
Amaroka z podwójną kabiną we wszystkich trzech wersjach wyposażenia i z innowacyjnym, a zarazem mocnym, oszczędnym i komfortowym rozwiązaniem napędu będzie można zamawiać od stycznia 2012 roku.
Multivan BlueMotion - najoszczędniejszy Multivan w historii
Podczas 64. IAA we Frankfurcie marka Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawia innowacyjną technologię: BlueMotion Technology nawet w dużych samochodach, jak Multivan, pozwala na uzyskanie znacznych oszczędności. Multivan BlueMotion zużywa prawie o litr paliwa mniej i jest najoszczędniejszym Multivanem w historii.
W porównaniu ze swoim seryjnym bratem z podobnym silnikiem (75 kW TDI) Multivan BlueMotion spala o 0,9 litra oleju napędowego mniej, czyli tylko 6,4 l/100 km (emisje CO2: 169 g/km zamiast 193 g/km).
Taką oszczędność udało się uzyskać dzięki mocnemu czterocylindrowemu silnikowi z Common Rail, systemowi Start-Stop, rekuperacji, oponom zoptymalizowanym pod kątem oporów toczenia oraz specjalnym modyfikacjom aerodynamicznym.
Silnik 2.0 TDI w siedmioosobowym Multivanie BlueMotion osiąga moc 84 kW/114 KM i od prędkości obrotowej 1500 obr./min rozwija maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Ta oszczędna, a jednocześnie mocna i komfortowa jednostka napędowa pozwala na uzyskanie dobrych osiągów jezdnych przy minimalnych wartościach spalania.
System Start – Stop. Sposób działania systemu Start-Stop jest nieskomplikowany: kierowca Multivana BlueMotion zbliża się do czerwonego światła, hamuje, włącza luz i zdejmuje nogę ze sprzęgła. Silnik natychmiast się wyłącza. Na wskaźniku wielofunkcyjnym ukazuje się informacja „Start Stop”. Gdy tylko światło się zmieni i kierowca wciśnie sprzęgło, silnik automatycznie uruchomi się, informacja „Start Stop” zgaśnie, kierowca włącza bieg i rusza. Nie jest konieczna żadna dodatkowa operacja. System Start-Stop w znacznym stopniu przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.
Rekuperacja. Rekuperacja pozwala kierowcy możliwie najlepiej wykorzystywać energię. Podczas hamowania i jazdy bez gazu wzrasta napięcie prądnicy, które jest wykorzystywane do intensywnego ładowania akumulatora samochodowego. Dzięki takiemu sterowaniu prądnicą, i w ten sposób zawsze optymalnie naładowanemu akumulatorowi, napięcie prądnicy – na przykład przy przyspieszaniu lub stałym utrzymywaniu żądanej prędkości – może być obniżone. Powoduje to odciążenie silnika i redukuje spalanie. Rekuperacja wymaga specjalnego oprogramowania systemu zarządzania energią i zmodyfikowanego oprogramowania modułu sterowania silnika.
Wyposażenie Multivana BlueMotion. Model ten wyróżnia się specjalnym kolorem lakieru – niebieski Glacier, którym pokryte są także lusterka zewnętrzne i klamki. Ten mistrz oszczędności, rozpoznawalny także po napisach BlueMotion na przedniej i tylnej klapie oraz po oświetleniu w progach, seryjnie wyposażony jest w 16-calowe, specjalne obręcze kół. Opcjonalne reflektory przeciwmgielne otoczone są chromowanymi pierścieniami i czarną ramką i nadają Multivanowi BlueMotion wyjątkowy wygląd.
We wnętrzu VW Multivan BlueMotion ma specjalną tapicerkę siedzeń z tkaniny Scout. Do wyposażenia seryjnego należy również wskaźnik ciśnienia w oponach, klimatyzacja (Climatic), komputer pokładowy Plus oraz tempomat i wykładzina dywanowa w kabinie kierowcy i kabinie pasażerskiej. Deska rozdzielcza otrzymała nowe elementy ze stali nierdzewnej oraz chromu, na przykład przy przełącznikach świateł i dźwigni zmiany biegów.
Multivan BlueMotion jest wyjątkowym modelem wśród serii „T” produkowanej przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe. BlueMotion Technology – dostępna z silnikiem TDI 84 kW i TDI 62 kW w innych modelach tej serii – powoduje obniżenie zużycia paliwa o 0,5 l/100 km i emisji szkodliwych substancji o 13 gramów na kilometr. BlueMotion Technology będzie w tej serii modeli wprowadzana sukcesywnie także dla innych wariantów silników i przekładni.
Na początku 2012 roku BlueMotion Technology będzie dostępna po raz pierwszy z przekładnią DSG i silnikiem 2.0 TDI o mocy 103 kW (140 KM) dla wszystkich modeli serii „T”.