MotoNews.pl

VW Polo R WRC wystartuje w 2013 roku

VW Polo R WRC wystartuje w 2013 roku26.09.2011
Znak "R" łączy w Volkswagenie takie cechy, jak doskonałe prowadzenie, bezkompromisową dynamikę i maksymalny poziom bezpieczeństwa. "R" oznacza także transfer technologii z produkcji seryjnej do sportu motorowego.

Przykładem jest Polo R WRC, które w 2013 roku będzie reprezentować Volkswagena w rajdowych mistrzostwach świata.

VW Polo R WRC wystartuje w 2013 roku 1 Znowelizowany w 2011 roku regulamin rajdowych MŚ tworzy doskonałe warunki dla startu Polo. Regulamin zaleca 1,6-litrowe silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem i jest wyrazem tendencji do downsizingu – dyscypliny, w której Volkswagen z małymi, doładowywanymi i efektywnymi silnikami od dawna jest liderem. W połączeniu z wytycznymi, które przemawiają za efektywnością również po stronie kosztów, rajdowe mistrzostwa świata stanowią bardzo atrakcyjną scenę dla występów Volkswagena.

Silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem i mocą około 300 KM. Sercem Volkswagena Polo R WRC jest 1,6-litrowy silnik TSI, który z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem rozwija moc około 300 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Zgodnie z regulaminem, przy wysokich prędkościach obrotowych 33-milimetrowy ogranicznik ilości powietrza będzie odcinał dopływ powietrza do czterocylindrowej jednostki napędowej. Wprowadzony w 2011 roku regulamin dotyczący silników doskonale pasuje zatem do filozofii Volkswagena, mającej na celu zmniejszenie pojemności skokowej w celu podwyższenia efektywności i przy zachowaniu sportowych możliwości.

VW Polo R WRC wystartuje w 2013 roku 2 Jako układ przenoszenia napędu przewidziane jest zastosowanie sekwencyjnej przekładni. Polo R WRC będzie posiadało naturalnie klatkę bezpieczeństwa, napęd na wszystkie koła i zoptymalizowaną pod względem aerodynamiki karoserię. Zgodnie z regulaminem masa pustego pojazdu musi wynosić co najmniej 1200 kilogramów, a techniczna koncepcja samochodów biorących udział w rajdowych MŚ musi opierać się na nadwoziu seryjnym. Zabronione jest również stosowanie mocno rozwiniętych systemów ułatwiających jazdę. Celem jest rozsądne ograniczenie kosztów rozwoju samochodów startujących w rajdach.

Źródło: Volkswagen, newspress
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata