MotoNews.pl

Volkswagen zainwestuje ponad 62 miliardów euro

Volkswagen zainwestuje ponad 62 miliardów euro06.10.2011
Koncern Volkswagen zainwestuje w najbliższych pięciu latach w dział motoryzacyjny około 62,4 mld euro. "Koncern Volkswagen zainwestuje rekordową sumę w osiągnięcie swojego celu, jakim jest zdobycie pozycji najlepszego ...

...pod względem ekologii i ekonomii producenta samochodów na świecie. – powiedział prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG. Będziemy dalej umacniać naszą wiodącą pozycję w dziedzinie innowacji i technologii. Inwestycje w modele oraz napędy przyjazne dla środowiska i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju są jednym z ważniejszych punktów w naszych planach.

Przewodniczący Rady Zakładowej koncernu Bernd Osterloh wyjaśnił: Volkswagen swoimi inwestycjami po raz kolejny umacnia przyszłość koncernu. Wysoki poziom zaangażowania w nowe, innowacyjne produkty i metody produkcji, a także w nasze zakłady na całym świecie pozwoli na długoterminowe utrzymanie miejsc pracy.

Na dział budowy nadwozi w Wolfsburgu przeznaczonych zostało około 100 mln euro. To samo dotyczy działu budowy nadwozi w Emden. Inwestycje w zakłady w Wolfsburgu i Emden zagwarantują dalsze funkcjonowanie trójkąta Emden – Wolfsburg – Zwickau. Wielkości produkcji i dobór produktów mogą być w przyszłości rozdzielane na poszczególne zakłady w zależności od wymagań rynku. Zabezpieczy to przyszłość tych trzech zakładów – dodał Osterloh. Kolejnym ważnym punktem inwestycji w niemieckie zakłady będą alternatywne napędy, nowe generacje silników wysokoprężnych i benzynowych oraz nowe generacje innowacyjnej dwusprzęgłowej przekładni Volkswagena.

32,7 mld euro, czyli 66 procent koncern przeznaczy na inwestycje rzeczowe w dziale produkcji samochodów w celu modernizacji i rozszerzenia palety produktów wszystkich marek. Główny nacisk położony zostanie na nowe samochody i kolejne generacje modeli prawie wszystkich klas samochodów, opierające się na technologii modułowej. Koncern Volkswagen będzie zatem konsekwentnie kontynuował ofensywę modeli by zdobyć nowe rynki i segmenty. W dziedzinie budowy napędów wprowadzone zostaną nowe generacje silników udoskonalonych pod względem mocy, zużycia paliwa i wartości emisji. Szczególny nacisk położony zostanie na prace nad silnikami hybrydowymi i elektrycznymi.

W najbliższych pięciu latach koncern przeznaczy także 17,1 mld euro na inwestycje nie związane bezpośrednio z poszczególnymi produktami. Nowe produkty, ze względu na swoje wysokie wymagania jakościowe i stałe udoskonalanie procesów produkcji, wymagają zmian i zwiększenia wydajności tłoczni, lakierni i działów montażu. Poza nakładami na produkcję przewidziano także inwestycje w dział prac badawczych i rozwojowych, zapewnienia jakości, dystrybucji, zaopatrzenia w oryginalne części zamienne i w technologie informacyjne.

W planie inwestycji przeznaczono też pewne kwoty na koszty związane z alternatywnymi źródłami energii – wiatrem, słońcem i wodą, które pozwolą zaopatrywać zakłady w energię odnawialną.

Źródło: Volkswagen
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata