...a studyjny E-Bugster pokazuje, że możliwe jest zachowanie sportowego charakteru Beetle również z napędem elektrycznym.
W układzie napędowym Jetty pracuje czterocylindrowy silnik 1.4 TSI (110 kW/150 KM), 7-biegowa przekładnia DSG i silnik elektryczny (20 kW). Jetta Hybrid może przejechać odległość dwóch kilometrów z prędkością 70 km/h, wykorzystując tylko napęd elektryczny i nie emitując w ogóle szkodliwych substancji. Auto to jest drugim Volkswagenem – pierwszy był Touareg, który zadebiutował w 2010 roku – pod którego maską kryje się moduł napędowy złożony z jednostki benzynowej i elektrycznej.
Z wąskimi szybami, niskim dachem i 20-calowymi obręczami kół E-Bugster z każdej strony zdradza wyjątkową dynamikę. Dwuosobowy speedster jest napędzany akumulatorem litowo-jonowym. Silnik elektryczny, ważący 80 kg i rozwijający moc 85 kW, pozwala na przejechanie co najmniej 180 kilometrów nie emitując substancji szkodliwych. E-Bugster posiada system odzyskiwania energii hamowania.
Gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub wciśnie hamulec, energia kinetyczna zamieniana jest na energię elektryczną i magazynowana w akumulatorze, co znacznie zwiększa dystans, jaki może przejechać to studyjne auto.
Nowa Jetta Hybrid i E-Bugster pokazują po raz kolejny, że Volkswagen to nie tylko emocje i przyjemność z jazdy, lecz także świadoma odpowiedzialności za środowisko i mobilność – wyjaśnił dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju.
Więcej zdjęć konceptu Volkswagen E-Bugster.