Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zwiększyła sprzedaż w pierwszej połowie 2006 roku o 9,6 procent do 214.200 pojazdów (w ubiegłym roku 195.500 szt.). Producent lekkich samochodów użytkowych, limuzyn wielkogabarytowych i rodzinnych samochodów weekendowych w Europie oraz dodatkowo ciężkich ciężarówek i autobusów w Ameryce Łacińskiej osiągnął tym samym nowy rekord sprzedaży.
"Uzyskaliśmy najlepsze wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu w całej historii marki" – powiedział Harald Schomburg, członek zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe ds. sprzedaży i marketingu. "Szczególne sukcesy odniosły wszystkie nasze modele na rynkach europejskich".
Ilość samochodów przekazanych klientom, pochodzących z produkcji europejskiej, wzrosła o 10,1 procent do 172.200 sztuk (w pierwszym półroczu 2005 r.: 156.400).
Poszczególne modele zanotowały następujące wyniki:
- sprzedaż Caddy wzrosła na całym świecie o 11,3 procent do 62.100 pojazdów (2005: 55.776).
- sprzedaż modeli Transporter i Multivan wzrosła o 7,6 procent do 89.700 samochodów (2005: 83.375).
- sprzedaż serii LT oraz wprowadzonego właśnie w Niemczech i niektórych krajach europejskich jego następcy – VW Craftera – wzrosła o 18,3 procent do 20.400 sztuk (2005: 17.249).
Brazylijski dział samochodów ciężarowych Volkswagen Trucks and Buses odnotował wysoki poziom sprzedaży – ponad 18.200 aut na całym świecie (w ubiegłym roku: 18.107) mimo trudnej sytuacji gospodarczej na najważniejszym, rodzimym rynku brazylijskim.
Inne oddziały koncernu Volkswagena dostarczyły klientom od stycznia do czerwca 2006 roku 23.800 samochodów użytkowych (ubiegły rok: 20.992 szt.), nie oferowanych w Europie.