Mówiło się wówczas, że być może będzie je dostarczać właśnie VW. Jednak pod koniec 2010 roku pojawiły się kolejne spekulacje, że Volkswagen jednak nie zamierza dołączyć do Formuły 1. Trzy miesiące temu Jost Capito, nowy szef Volkswagen Motorsport twierdził jeszcze, że producent nie pojawi się na torach F1. Mówił jednak o marce Volkswagen, nie o grupie.
Być może dlatego niedawno niemiecki magazyn Sport Bild znów doniósł, że Grupa VW rozważa możliwość zaznaczenia swojej obecności w Formule 1 począwszy od 2015 roku. Grupa podobno miałaby wesprzeć team Sauber.
Podobno w czasie marcowego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie doszło do spotkania Petera Saubera i dyrektora generalnego VW, Martina Winterkorna, jednak dyrektor generalny zespołu Sauber F1, Monisha Kaltenborn utrzymuje, że nie miało ono żadnych dalszych konsekwencji.
Jednak Sport Bild twierdzi coś zupełnie przeciwnego, a mianowicie, że Volkswagen szuka w Sauberze partnera, lecz w dłuższej perspektywie planuje stworzenie własnej konstrukcji, której projektem miałoby się zająć Porsche Motorsport Centre w Weissach. Warto przypomnieć, że Grupa Volkswagen niedawno ostatecznie przejęła całkowitą kontrolę nad Porsche i wykupiła resztę jego akcji. Wprawdzie Porsche koncentruje się raczej na zmaganiach w Le Mans, jednak - kto wie – być może zdecyduje się także na udział w Formule 1?
Nie wiadomo, skąd dziennikarze Sport Bild wzięli termin pojawienia się VW w Formule 1. Wiadomo natomiast, że team Sauber radzi sobie w tym sezonie świetnie samodzielnie i nie wygląda na to, by znów potrzebował wsparcia wielkiego producenta. Z drugiej jednak strony, to chyba nie zbieg okoliczności, że Jost Capito był dyrektorem wykonawczym w zespole Sauber Red Bull Racing F1 w latach 1996-2001.